بیش از ۲ هزار مخزن زباله سطح شهر ارومیه ضدعفونی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: ۲ هزارو ۶۳۷ مخزن زباله موجود در نقاط مختلف شهر ارومیه به وسیله نواحی شش گانه سازمان و توسط ۷ خودروی کارواش و یک مخزن شور شست‌ وشو می‌شود.

به گزارش ایمنا، احد یوسفی با اشاره به شیوه شست ‌و شوی مخازن در شهر ارومیه، اظهار کرد: در سطح شهر ارومیه دو هزار و ۶۳۷ مخزن موجود است که در محل‌های مختلف شهری قرار گرفته است و به وسیله نواحی شش‌گانه سازمان و توسط هفت خودروی کارواش و یک مخزن‌شور شست ‌وشو می‌شود.

وی گفت: علاوه بر شست ‌وشوی روزانه برای از بین ‌بردن بوی بد و حشرات موذی نیز هر هفته آهک‌پاشی مخازن توسط عوامل اجرایی نواحی صورت می‌گیرد؛ همچنین هر ماه دو بار مخازن با آب و کلر شست‌وشو می‌شود.

یوسفی نظافت مخازن را از اولویت‌های سازمان عنوان کرد و اضافه کرد: سازمان دارای یک خودروی مخزن‌ شور است که چندی پیش به سبب تحریم‌ها و نبود قطعه این خودرو غیرقابل استفاده شده بود که خوشبختانه اکنون تعمیر شده و قابل استفاده است و تلاش داریم که تعداد این خودروهای مخزن‌ شور را افزایش دهیم تا شست ‌وشوی مخازن درون خودرو صورت گیرد و آب و کثیفی به کوچه و خیابان سرریز نشود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه مخازن ۷۰۰ لیتری موجود در سطح شهر مختص زباله‌های خانگی و تر نیستند، تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم که زباله‌های خانگی خود را درون مخازن نریزند زیرا این موارد در افزایش آلودگی و شیرابه نقش به‌سزایی دارد که مشارکت شهروندان می‌تواند سازمان را در مدیریت این امر یاری کند.

وی اظهار کرد: روزانه ۵۵۰ تن زباله با تلاش ۸۸۰ پاکبان و استفاده از ۱۴۰ دستگاه خودرو از سطح شهر ارومیه جمع‌آوری می‌شود که تامین هزینه‌های آن به همراهی شهروندان منوط است.

کد خبر 393360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.