ذوب‌آهن از مس طلا می‌سازد؟

تیم فوتبال ذوب‌آهن برای رسیدن به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی باید مس کرمان حریف دسته اولی خودش را از پیش رو بردارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هرچند که ذوب‌آهنی‌ها در مرحله قبلی رقابت‌های جام حذفی بدشانس بودند و به حریفی لیگ برتری مثل پارس جنوبی خوردند اما برتری در جم برای ذوب‌آهن خوش یمن بود تا شاگردان علیرضا منصوریان در مرحله بعد و در خانه میزبان تیم دسته اولی مس کرمان باشند. ذوب‌آهن که در جریان رقابت‌های لیگ برتر شانس آنچنانی برای قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ندارد همه امید خودش را به رقابت‌های جام حذفی منتقل کرده تا شاید بر اساس تجربه بازیکنانش در این مسابقات و چهار قهرمانی قبلی حذفی بتواند راه رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ را زودتر از حد معمول طی کند.

اما مس کرمان حریف ذوب‌آهن در بازی فردا در مرحله قبلی جام حذفی در شهر کرمان در مقابل تیم بادران در جریان ۱۲۰ دقیقه به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد اما در ضربات پنالتی موفق شد حریف خودش را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهد و حریف ذوب‌آهن شود.

مسی‌ها در لیگ دسته اول شرایط آنچنان مناسبی ندارند و در پایان هفته هشتم با ۱۰ امتیاز روی پله دهم جدول لیگ قرار گرفته‌اند. اما نکته جالب رقابت مس کرمان در خانه ذوب‌آهن نشستن سید مجتبی حسینی سرمربی سابق ذوبی‌ها بر روی نیمکت نماینده کرمان است که بدون شک می‌تواند بر زیبایی‌های این مسابقه اضافه کند. حسینی به عنوان دستیار یحیی گل محمدی در تیم ذوب‌آهن حضور داشت و در اواسط لیگ شانزدهم به عنوان سرمربی هدایت ذوب‌آهن را در اختیار گرفت و در پایان لیگ هم روی پله چهارم قرار گرفت اما مدیریت وقت ذوب‌آهن ترجیح داد با او قطع همکاری کند و امیر قلعه‌نویی جانشین حسینی بر روی نیمکت ذوب‌آهن شد. با این حال شناخت حسینی از بازیکنان ذوب‌آهن و دانش فنی او می‌تواند از مس حریفی سرسخت برای ذوب‌آهن بسازد. البته حسینی روزهای خوبی در مس نداشته و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر اخراج او هم به گوش رسیده است.

از طرف دیگر ذوب‌آهنی ها به جز برتری ۱۲۰ دقیقه‌ای در خانه پارس جنوبی هنوز در اصفهان بردی را کسب نکرده‌اند و این مسابقه فرصت خوبی برای منصوریان است تا تیمش را به سمت پیروزی هدایت کند. مسی‌ها در فصل گذشته هم در مرحله یک چهارم نهایی حریف سپاهان بودند و در ضربات پنالتی به حریف اصفهانی خودشان باختند و امسال هم یک مرحله زودتر به دیدار دیگر نماینده فوتبال اصفهان خواهند رفت.

یکی از نکاتی که می تواند یاری دهنده ذوب آهن باشد، حضور هواداران این تیم در فولادشهر و حمایت آنها از گاندو ها است. ذوبی ها در لیگ برتر و آخرین بازی رسمی خود دربی اصفهان را تجربه کردند، اما هواداران این تیم آنطور که باید و شاید از سبز پوشان حمایت نکرده بودند و باید دید که آیا بازهم ذوب آهن باید در فولادشهر و با سکوهای خالی از هوادار به مصاف مس کرمان برود یا خیر؟

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن با حضور یوسف بهزادی، هادی محمدی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نژاد مهدی، حمید ملکی ،قاسم حدادی‌فر، حمید بوحمدان، احسان پهلوان، میلاد شیخ‌فخرالدینی، محمدرضا خلعتبری و امیر ارسلان مطهری شکل خواهد گرفت و مس هم  با حضور چهره‌هایی مثل بهرام رشید فرخی ، حسین شنانی، یاسر فیضی ، پوریا غلامی ، مهران امیری ، شروین بزرگ به دیدار ذوب‌آهن می‌اید. قضاوت این بازی هم که عصر روز چهارشنبه از ساعت ۱۶:۵۰ در استادیوم فولادشهر آغاز می‌شود بر عهده علی صفایی قرار دارد.

کد خبر 393340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.