"سه‌شنبه‌ها با رسانه" در چهلمین پله

رییس اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان گفت: همزمان با ورود مدیریت شهری به سومین سال فعالیت خود "سه‌شنبه‌ها با رسانه" چهلمین نشست خود را پشت سرگذاشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، نفیسه قانیان افزود: در این نشست ها هر هفته یک مدیر منطقه، مدیر عامل سازمان و یا معاون شهردار روبروی خبرنگاران نشستند و به سوالات آنان پاسخ دادند.

وی گفت: ایجاد توازن رسانه ای میان بخش های مختلف مدیریت شهری، گسترده تر کردن دایره اطلاع رسانی میان تمامی مناطق، معاونت ها و سازمان ها، آشنایی نزدیک خبرنگاران و اصحاب رسانه با ویژگی های هر منطقه از طریق بازدیدهای میدانی، تشکیل جلسات در مناطق و سازمان ها و پاسخگویی تمامی بخش های فعال در حوزه مدیریت شهری از اهداف برگزاری مستمر این نشست ها بود. 

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی حرفه ای ایجاب می کند تمرکز اخبار و دایره اطلاع رسانی، صرفاً بر روی یک حوزه خاص متمرکز نباشد، ادامه داد: باید بتوان اقدامات، برنامه ها، اهداف و ویژگی تمام بخش ها را به اطلاع رسانه ها و از آن طریق به اطلاع شهروندان رساند.

قانیان گفت: شهردار اصفهان نیز از ابتدا به مدیران و حتی لایه های کارشناسی سازمان ها، معاونت ها و مناطق نیز تاکید کردند که به امر اطلاع رسانی و پاسخگویی به رسانه ها توجه ویژه داشته باشند که نشست های خبری سه شنبه ها با رسانه تا حدود زیادی این خواسته را محقق کرده است.  

وی با اشاره به اینکه "سه شنبه ها با رسانه" علاوه بر نشست های خبری، بازدیدهای رسانه ای مانند تور بازدید از وضعیت درختان شهر و یا تور بازدید از پروژه های عمرانی را نیز شامل می شد، اظهار کرد: در آینده بازدیدهای رسانه ای دیگری نیز برنامه ریزی خواهد شد.

وی افزود: در این مدت، علاوه بر برگزاری ۴۰ نشست خبری در روزهای سه شنبه هر هفته، نشست های خبری موضوعی دیگری نیز برنامه ریزی شده بود که نماینده رسانه های مختلف و اصحاب رسانه را در جریان فعالیت های مدیریت شهری قرار می داد. 

رییس اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ادامه داد: به لحاظ گستردگی و تنوع موضوعات مرتبط با مدیریت شهری، استمرار این نشست ها می تواند در آگاه سازی هر چه بیشتر رسانه ها از مسایل حوزه مدیریت شهری و در نتیجه ارایه اخبار و تحلیل های تخصصی تر و دقیق تر در این عرصه، شناخت نقاط ضعف و قوت بخش های مختلف برای اطلاع رسانی حرفه ای تر و همچنین تقویت حوزه اطلاع رسانی مدیریت شهری مؤثر باشد.

وی از برگزاری دوره های آموزشی همچون اولین دوره آموزشی روزنامه نگاری شهری، برگزاری رویدادهای رسانه ای از جمله نمایشگاه عکس پرچم، نمایشگاه عکس شهروندی و برگزاری اولین ایده کاپ رسانه به عنوان دیگر فعالیت های این اداره نام برد و گفت: تولید محتوای خوب و خلاقانه رسانه ای، صرفاً از طریق ارتباط یک طرفه و خبری با رسانه ها اتفاق نمی افتد و به همین دلیل تلاش می شود برگزاری رویدادها و دوره های آموزشی نیز در کنار روند معمول چرخه اطلاع رسانی برنامه ریزی و اجرا شود.

کد خبر 393335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.