ایستگاه متروی ریاض؛ پلی به سوی توسعه پایدار عربستان

حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین زیربناهای اقتصادی در تمام کشورهای جهان بشمار می‌رود که با کاهش ترافیک و استفاده از خودروهای شخصی می‌تواند یک جامعه را به سمت توسعه پایدار هدایت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مترو که این روزها بیش از هر وسیله نقلیه عمومی دیگری در میان مردم محبوبیت یافته است، توسط معماران به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش آلودگی هوا و حل مشکل ترافیک در نظر گرفته می‌شود.

استفاده از این وسیله نقلیه علاوه براین‌که برای کاربران بسیار مقرون‌به‌صرفه و خوشایند است، می‌تواند با کاهش آلودگی هوا جامعه را به سمت توسعه پایدار سوق دهد. در چند دهه اخیر کشورهای بسیاری در سراسر جهان در تلاشند ایستگاه‌ها و امکانات مترو را با دقت تمام طراحی کنند تا افراد بیشتری را به سمت استفاده از این وسیله حمل‌ونقل مفید جذب کنند.

گروهی از معماران آلمانی ایستگاه مترویی عظیم و بی‌نظیر در کلانشهر ریاض، پایتخت کشور عربستان سعودی احداث کرده‌اند که در محل تقاطع خیابان‌های اصلی و معروف شهر واقع شده است. از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این ایستگاه مترو، که آن را در میان سایر ایستگاه‌های متروی این کشور متمایز کرده است، می‌توان به وجود مکانی مختص پیک‌نیک، پوشش وای‌فای رایگان، باغ‌های عمومی تعبیه شده بر پشت‌بام ایستگاه و آبشارهای مواجی که از بالای آن به سمت یکی از خیابان‌های اطراف جریان دارد، اشاره کرد.

ایستگاه مترو ریاض، که فضایی حدود ۷۰ هزار متر مربع را دربرگرفته است، با الهام از تپه‌های شنی عظیم عربستان، به شکل تپه‌ای بزرگ و پوشیده از درختان سبز احداث شده است. وجود یک فضای باز و روشن در داخل ایستگاه، که شامل دو خط مترو و چهار طبقه گالری حلقه‌مانند است، زیبایی ایستگاه را دوچندان کرده است. محوطه شیشه‌ای شفاف عابران را از پارک تپه‌ای بالای پشت‌بام ایستگاه به محل اجتماع وسایل حمل‌ونقل شخصی و عمومی، که در مقابل ایستگاه مترو به وسیله یک سایبان حفظ می‌شود، هدایت می‌کند.

در قسمت ورودی ایستگاه جدید متروی ریاض، یک پایانه اتوبوسرانی، یک ایستگاه تاکسیرانی و ۷۵۰ جایگاه برای پارک خودور احداث شده است به این امید که مردم بیش از پیش به سمت استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی گرایش پیدا کنند.

کد خبر 393328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.