یک میلیون و ۲۷۵ هزار زائر اربعین به کشور بازگشتند

رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: یک‌ میلیون و ۲۷۵ هزار زائر ایرانی تاکنون به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش ایمنا، حسین ذوالفقاری شب گذشته پس از بازدید از پایانه های مرزی خسروی و مهران اظهار کرد: از زمان لغو روادید یعنی ابتدای محرم تا ساعت ۲۰ امشب سه میلیون و ۲۲۰ هزار زائر ایرانی راهی عراق شدند که بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هنوز در این کشور هستند.

معاون وزیر کشور گفت: امروز هم ۱۷۰ هزار زائر از طریق چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه راهی عراق شدند و ۱۳۵ هزار نفر نیز به کشور بازگشتند.

ذوالفقاری تاکید کرد: اگر در شرایطی با ازدحام‌ غیرمنتظره زائران روبه رو شویم‌ این امکان وجود دارد که خدمات رسانی ما کمتر شود اما هم اکنون هیچ‌ مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری در مرزها و داخل خاک عراق برای جابجایی زائران فعالیت می کنند، گفت: ۷۵ درصد ظرفیت ناوگان اتوبوس‌های بین شهری نیز در اختیار زائران است.

بر اساس آنچه در ایرنا منتشر شده است، معادن وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی نخستین تجربه استان کرمانشاه برای مواجه شدن با ازدحام جمعیت زائران بود، گفت: استقبال خوب مردم برای تردد از مرز خسروی نشان داد که این مرز مورد علاقه مردم است.

ذوالفقاری به مشکل تردد زائران در آن سوی مرز اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس آن سوی مرزهای کشور است که اگر در زمان بازگشت زائران در هر دو طرف مرز مشکل جابجایی ایجاد شد، بکارگیری شوند.

کد خبر 393319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.