مدیریت سازمان آب شهری و روستایی یکپارچه شود

نماینده شهرستان اصفهان در شورای اسلامی استان گفت: باید زمینه‌ای در سطوح مختلف روستاها و شهرها ایجاد شود تا ارتباطات بین شوراها و دستگاه‌های اجرایی تقویت شود تا شوراها بهتر بتوانند نظرات و خواسته‌های مردم را به دستگاه‌ها منتقل کنند.

حسنعلی مبینی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بندهای ذکر شده در قانون اساسی مربوط به شوراها، اظهار کرد: همه برنامه‌های اقتصادی و رفاهی، اجتماعی جامعه با توجه به مقتضیات محلی انجام شده و اداره امور همه بخش‌های یک استان اعم از روستا، بخش، شهر، شهرستان و مرکز استان با نظارت شوراها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از تبعیض و جلب همکاری در تهیه برنامه‌های عمرانی و رفاهی استان‌ها شورای عالی استان‌ها در مرکز ایجاد شده است، افزود: این شورا حق دارد در حدود وظایف خود طرح‌هایی را تهیه و مستقیما یا از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد نماید که این طرح‌ها در مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار گیرد، استانداران فرمانداران بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به تصمیمات آنها هستند.

نماینده شهرستان اصفهان در شورای اسلامی استان، تصریح کرد: جایگاه شوراها تا حدی مهم است که شهید بهشتی در مجلس خبرگان و در زمان تدوین قانون اساسی فرمودند که قوه چهارم در کشور قوه شوراها و شورای عالی استان‌ها است.

مبینی‌نژاد در تشریح این موضع، اظهار کرد: لذا با داشتن این حد از ظرفیت بالای قانون اساسی خود اگر بخواهیم از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم باید مدیریت واحد شهری و روستایی در مجلس به تصویب برسد تا این انتظارات و توقعات قانون مدنظر قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه شوراها دارای شان نظارتی هستند، تصریح کرد: وجود شان نظارتی شوراها با توجه به تعیین وظایف قانون دارای ملزوماتی است و همانطور که شورای نگهبان برای امور نظارتی خود ملزومات خاص دارد باید شوراهای شهری و استانی هم باید دارای این لوازم باشند چرا که نقطه ارتباط  مردم و مسئولان و مطرح کننده دیدگاه‌های مردم شوراها هستند.

نماینده شهرستان اصفهان در شورای اسلامی استان افزود: باید زمینه‌ای در سطوح مختلف روستاها و شهرها ایجاد شود تا ارتباطات بین شوراها و دستگاه‌های اجرایی تقویت شود تا شوراها بهتر بتوانند نظرات و خواسته‌های مردم را به دستگاه‌ها منتقل کنند.

وی با بیان اینکه باید شوراهای اسلامی شهرستان بتوانند با تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های شهرستانی هم باید شناخت کافی به اعضای شوراهای خود داشته باشند و به تبع آن در استان مدیران ستادی و دستگاهی با بدنه اعضای شورای استان ارتباط داشته باشند.

مبینی‌نژاد با انتقاد از برخی مدیران شهرستانی و استانی به دلیل عدم هماهنگی لازم با شوراها، گفت: امیدواریم با همت استاندار محترم این ارتباطات ایجاد شود چرا که قطعا ارتباط مدیران و اعضای شوراها از حجم مشکلات شهرستانی و استانی خواهد کاست.

وی با اشاره به وجود طرح‌های جدید برداشت آب در استان همجوار به ویژه طرح بن بروجن، گفت: قرار بر این بود که مدیریت آب شهری و روستایی به صورت واحد به سازمان آب سپرده شود که متاسفانه این مدیریت تاکنون واگذار نشده است.

کد خبر 393316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.