تاج‌الدّین: حضور زنان در ورزشگاه یک ضرورت است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می کنیم حضور زنان در ورزشگاه‌ها در دیگر شهرها نیز اتفاق بیفتد و شاهد شکاف مرکز–پیرامون و تبعیض بین پایتخت و سایر شهرها نباشیم. نباید حضور زنان در ورزشگاه را به شیشه عمر کنش‌های زنان تبدیل کنیم، این کار اذهان عمومی را در قبال زنان شرطی می کند.

ناهید تاج‌الدّین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نقش فراکسیون زنان در تحقق حضور زنان در ورزشگاه اظهار کرد: فراکسیون زنان از مدتها پیش، ارتباطاتی با معاونت زنان ریاست جمهوری داشت و سعی کرد مسئله حضور زنان در ورزشگاه را جلو ببرد تا هر یک از اعضای فراکسیون زنان سفیران آزادسازی حضور زنان در ورزشگاه‌ها باشند. فراکسیون تصمیم گرفت با جامعه مدنی، مراجع عظام و بخش‌هایی از حاکمیت گفتگو کند و با تامین نظرات، آنها را متقاعد کند حضور زنان در ورزشگاه یک ضرورت است.

وی افزود: حضور زنان ایرانی در بازی ایران – کامبوج برای اولین بار به طور رسمی اتفاق افتاد. این یک موفقیت کوچک اما کاربردی بود و باید هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی بهبود یابد. تعداد زنان به نیمی از سکوها تسری پیدا کند و دیگر ورزشگاه‌های کشور شاهد حضور زنان باشند. حضور زنان به امنیت اخلاقی بیشتر در ورزشگاه‌ها کمک می‌کند، البته اگر زیر ساخت های لازم را به لحاظ فیزیکی فراهم کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این پس تلاش می کنیم حضور زنان در ورزشگاه‌ها در دیگر شهرها نیز اتفاق بیفتد و شاهد شکاف مرکز–پیرامون و تبعیض بین پایتخت و سایر شهرها نباشیم. نباید حضور زنان در ورزشگاه را به شیشه عمر کنش های زنان تبدیل کنیم، این کار اذهان عمومی را در قبال زنان شرطی می کند.

تاج‌الدّین گفت: در مجلس دهم فعالیت‌های فراکسیون زنان کم نبوده است. در این مجلس شاهد تصویب کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی بودیم و من امید دارم این طرح به طور کامل تصویب شود تا بتوانیم برای کاهش  اسیدپاشی ضمانت های اجرایی محکمتری داشته باشیم. در مجلس دهم پس از شش سال لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت پیش برده شد و اگرچه توسط قوه قضاییه به مجلس ارسال شد و دچار تغییراتی شده اما در نهایت دید من مثبت است. در این مجلس برای افزایش حداقل سن ازدواج دختران تلاش‌های فراوانی شد و امیدوارم شورای نگهبان در خصوص این طرح به درک مشترکی با مجلس برسد تا دیگر شاهد پدیده کودک همسری نباشیم.

وی ادامه داد: لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی اتباع نیز در این مجلس بررسی و تصویب شد و در ادامه با رفع ایرادات شورای نگهبان و ابلاغ ریاست مجلس امیدوارم شاهد کاهش آسیب‌ها به این کودکان بی هویت باشیم. در مجلس دهم طرح حذف آثار طلاق از شناسنامه زنان مطلقه کلید خورد و برای اولین بار در راستای کمک به بهسازی زندگی پس از طلاق تلاش هایی صورت گرفت که البته هنوز به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار لایحه ای به مجلس ارسال شد تا بتوانیم آسیب‌های وارد شده به بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار را کاهش دهیم. در حوزه کودکان نیز در مجلس دهم پس از شش سال لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان پیش برده شد و اینک پس از رفع ایرادات شورای نگهبان قرار است در کمیسیون حقوقی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 393312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.