اربعین ۹۸ بدون کوچکترین مشکل امنیتی در حال برگزاری است

وزیر اطلاعات گفت: تمهیدات سیاسی و اطلاعاتی برای برگزاری ایمن و بدون مشکل اربعین اندیشیده شده و اشراف امنیتی بر مقوله اربعین حاکم و راه هرگونه خرابکاری از سوی معاندان بسته است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی عصر امروز -دوشنبه ۲۲ مهرماه- در حاشیه بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران مستقر در این مرز اظهار کرد: حجم پرتراکم جمعیت زائران در اربعین امسال دل مشغولی و دغدغه های مسئولان را بیش از پیش کرد و در این میان موضوع مهم تامین امنیت زائران است که اهمیت ویژه ای دارد.

وی ضمن تقدیر از همکاری و همراهی همه دستگاه ها و نهادهای لشگری و کشوری افزود: با انجام تقسیمات کاری که بین مسئولان دستگاه ها و نهادهای لشگری، کشوری و امنیتی و همراهی طرف عراقی وجود دارد، زائران با وجود تراکم جمعیتی از رفاه و امنیت در طول مسیر راهپیمایی برخوردار هستند.

علوی خاطرنشان کرد: البته همراهی و همکاری مردم با مسئولان نیز قابل تقدیر است و تمام تلاش مسئولان انجام خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین تا زمان پایان یافتن موج برگشت آنها است.

وزیر اطلاعات در مورد زیرساخت ها اضافه کرد: امسال میزان حضور مردم در اربعین بیشتر از سال های قبل بود و بدون شک با توجه به شور و اشتیاق آنها این حضور در سال های بعد بیشتر از امسال خواهد بود.

وی گفت:ایجاد یا بهسازی زیرساخت های اربعین در حوزه های مختلف نسبت به سنوات گذشته توسعه و رشد چشمگیر و فزاینده ای داشته و همچنین خدمات رسانی به زائران نیز با مدیریت و مطلوبیت بیشتری همراه است.

علوی تصریح کرد: کسانی که پنج سال پیش برای اولین بار جهت شرکت در اربعین از مرز مهران عازم عراق شدند اگر اکنون به استان ایلام سفر کرده باشند به خوبی متوجه تغییرات محسوس در زمینه زیرساخت های اربعین استان نسبت به سال های گذشته می شوند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: مشکلات زیرساختی و خدماتی اربعین امسال شناسایی شود و رفع آنها برای سال آینده در دستور کار ستاد اربعین و مسئولان قرار بگیرد تا این نواقص سال به سال کمتر شود.

به گزارش ایمنا، بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

منبع:ایرنا

کد خبر 393307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.