قزوین جزء شهرهای پیشگام در حوزه سرویس مدارس دانش آموزی ایران است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از پیشگام بودن قزوین در حوزه سرویس مدارس دانش آموزی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به وجود زیرساخت های مناسب به لحاظ کنترل و نظارت، برگزاری دوره های آموزشی و آمار بسیار پایین تصادفات و تخلفات، قزوین جزو شهرهای پیشگام در حوزه سرویس مدارس دانش آموزی در سطح کشور است و به همین دلایل قزوین در سال های ۹۶ و ۹۷ از طرف اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور به عنوان پایلوت اجرای سامانه سپند (سامانۀ پایش ناوگان سرویس دانش آموزی) در کشور انتخاب شد.

وی ادامه داد: در سال جاری حدود ۶ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس و رانندگان تاکسی در قزوین برگزار شده که به همین دلیل، رانندگان تاکسی و سرویس مدارس قزوین جزو رانندگان دارای فرهنگ بالای ترافیکی در کشور محسوب می شوند.

عرشیان تصریح کرد: به منظور بازرسی و نظارت بر عملکرد سرویس مدارس دانش آموزی، عوامل گشت و بازرسی عمومی با همکاری پلیس راهور روزانه دو مرتبه مدارس شهر را مورد بازدید قرار می دهند که در صورت وقوع تخلفاتی نظیر نداشتن مجوز یا برچسب و سوار کردن سرنشین بیش از حد مجاز (۴ نفر) متخلفان را مورد برخورد قانونی قرار می دهند.

وی با ذکر این نکته که تا کنون بیش از ۱۰۰۰ قطعه برچسب سال تحصیلی جدید بین خودروهای سرویس مدارس توزیع شده و این روند ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: از والدین محترم خواهشمندیم در صورت مشاهدۀ سرویس مدرسۀ بدون برچسب، مراتب را ابتدا به مدیران مدارس، سپس به پیمانکار و سپس به سازمان تاکسیرانی گزارش نمایند.

کد خبر 393305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.