۳۵ هکتار از اراضی زراعی نطنز به کشت پیاز اختصاص یافت

نطنز- مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: ۳۵ هکتار از اراضی زراعی نطنز به کشت پیاز اختصاص یافته است.

عبدالرضا مهدی بادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز با اشاره به پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۱۸۰۰ تن پیاز از مزارع این شهرستان، اظهار کرد: برداشت پیاز از شهریورماه امسال آغاز شده و تا آخر مهر ماه ادامه دارد.

وی گفت: دشت عباس آباد که به عنوان قطب تولید پیاز در منطقه شناخته می‌شود، با توجه به وضعیت مناسب آب در سال جاری، پیش بینی می‌شود که از هر هکتار زمین زیر کشت ۵۰ تا ۶۰ تن پیاز برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز افزود: پیاز رقم واریته سفید متعلق به دشت عباس آباد روستای صالح آباد است و بذر بومی منطقه محسوب می شود.

مهدی بادی گفت: پیاز دشت عباس آباد به دلیل کیفیت مطلوب، ماندگاری زیاد و ترد و آبدار بودن هر ساله مشتریان زیادی برای خرید این محصول از شهرستان‌های کاشان، اصفهان و قم به این منطقه مراجعه می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پیاز خام، برای پوست، موهای سر، کلیه‌ها و مثانه مفید است. پیاز پخته، ملیّن (نرم کننده) است و برای کسانی که روده‌ ضعیفی دارند، غذای مناسبی است

 در تحقیقات به عمل آمده نشان داده شده که مصرف دو بار پیاز در هفته می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را به طور واضح کم کند. اسیدفولیک یا ویتامین B۹ یکی از ترکیب‌های مورد نیاز مغز و تضمین‌کننده سلامت روان و احساس در افراد است. تقریبا نصف پیمانه آب پیاز می‌تواند ۹ درصد از نیاز روزانه بدن به اسیدفولیک را برطرف کند بنابراین عادت به خوردن پیاز به تامین نیاز بدن به اسیدفولیک کمک می‌کند. کمبود اسید فولیک موجب کم خونی می‌شود.

کد خبر 393300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.