"فروشگاه همه‌چیزی" که به "آمازون" تبدیل شد

شرکت آمازون کار خود را با فروش کتاب شروع کرد، اما به زودی به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان تبدیل شد.

به گزارش ایمنا، "جف بزوس"، بنیان‌گذار شرکت آمازون فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ با فروش اینترنتی کتاب آغاز کرد. سپس این شرکت شروع به فروش اینترنتی هر نوع محصول  نو و دست دوم کرد، به طوری‌که مردم آن را به عنوان "فروشگاه همه‌چیز" می‌شناختند. بزوس نام شرکت خود را با توجه به رودخانه آمازون انتخاب کرد، با این تفکر که آمازون، بزرگترین رودخانه جهان است؛ با داشتن این تصور ذهنی شرکت آمازون نیز به بزرگترین فروشگاه اینترنتی در سراسر دنیا تبدیل شد.

کودکی بنیان‌گذار شرکت آمازون

جف بزوس، پسر بچه‌ای بود که به شدت به مباحث علمی و فناوری علاقه داشت. او در دوران دبیرستان در کلاس‌های آموزش علمی شرکت کرده و برنده جایزه شوالیه نقره‌ای شده بود. رشته دانشگاهی او مهندسی برق و کامپیوتر بود. بزوس برای کار کردن در زمینه کامپیوتر به وال استریت رفت و در شرکت‌های متفاوتی مشغول به کار شد، اما در نهایت موفق شد شرکت خود را با نام آمازون افتتاح کند. او در ابتدا این شرکت را در یک پارکینگ راه‌اندازی کرد، اما خیلی زود توانست با موفقیت‌های پی در پی تجارت خود را توسعه دهد.

لوگوی شرکت آمازون

لوگوی این شرکت در سال ۲۰۰۰ تعیین شد. اگر به لوگوی آن با دقت نگاه کنید، می‌بینید که فلشی از حرف a تا حرف z  کلمه amazon کشیده شده است؛ این فلش نشان‌دهنده این است که در آمازون هر چیزی بخواهید پیدا خواهید کرد، در ضمن فلش کشیده‌شده به شکل یک لبخند است که نشان‌دهنده رضایت مشتریان این شرکت است.

کتاب فروشی آنلاین آمازون

شرکت آمازون در ابتدای کار  محصولات خود را با قیمت کمتری نسبت به شرکت‌های دیگر به فروش می‌رساند، به همین دلیل سود این شرکت بسیار پایین بود. به مرور زمان و ز مانی  که فروش آن به حداکثر رسید، سود آمازون نیز افزایش یافت. شرکت آمازون در دو ماه اول فعالیت خود، از ۵۰ ایالت و ۴۵ کشور آمریکا سفارش کتاب گرفت؛ بنابراین درآمد این شرکت به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرد. انبار این نوع کتاب فروشی آنلاین به صورت مجازی بوده و دارای تعداد نامحدودی کتاب است.

خرید سایت الکسا

شرکت آمازون در سال ۱۹۹۹ سایت الکسا را که یک موتور جستجوی موفق در زمینه فروش کتاب بود، خریداری کرد. الکسا، دومین سایت پرطرفدار پس از گوگل در سراسر جهان است.  آمازون پس از آن، وب سایت تخصصی "Dpreview.com" را که در زمینه فروش دوربین فعالیت داشت نیز خرید. این شرکت به منظور پذیرفتن سفارش‌های مختلف افراد از کشورهای گوناگون، مرکزهای متعددی نیز راه‌اندازی کرد و در نتیجه روز به روز توسعه بیشتری پیدا کرد و قسمت‌های جدیدی به آن اضافه شد.

آمازون در مسیر پیشرفت

شرکت آمازون همچنان در حال پیشرفت و توسعه است و در سال‌های اخیر محصولات هوشمندی مانند گوشی، تلویزیون و بلندگوهای هوشمند خود را به بازار عرضه کرده است. جف بزوس که جزء موفق‌ترین افراد دنیا محسوب می‌شود، تصمیم گرفته است یک ساعت بزرگ در کوه‌های غرب تگزاس بسازد؛ در حال حاضر روبات‌های زیادی برای آماده‌کردن صخره‌های این کوه‌ها در نظر گرفته شده است تا بتوانند مکان مناسبی برای نصب ساعت پیدا کنند. کامپیوتر آنالوگی که در این ساعت تعبیه می‌شود می‌تواند موسیقی‌های متعددی با توجه به سلیقه افراد پخش کند.

کد خبر 393288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.