خودکشی عامل شهادت مامور انتظامی/ ۴۹ زائر اربعین فوت کردند

خودکشی عامل شهادت مامور انتظامی شاهین شهر، دستگیری یکی از مقامات سازمان صمت استان مرکزی، فوت ۴۹ زائر در پیاده‌روی اربعین، دستگیری زن متهم به کلاهبرداری ۲۵۰ میلیاردی، تردد ۳میلیون زائر از مرزهای چهارگانه کشور و انهدام دو تیم تروریستی در خوزستان عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در بیست‌ودوم مهرماه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس قاسمی دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با دستور قضایی بازداشت موقت شده است.

وی توضیح داد: اتهام این فرد دریافت رشوه است و تکمیل پرونده توسط دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک ادامه داد: بازجویی و تحقیقات در خصوص این پرونده در جریان است و اطلاعات بیشتر با تکمیل تحقیقات و سیر پرونده ارائه می‌شود.

بارش باران در ۱۳ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار باران در ۱۳ استان کشور طی امروز (۲۲ مهر) خبر داد و گفت: با گذر موج ضعیفی از کشور طی امروز (۲۲ مهرماه) به ویژه در ساعات بعد ازظهر در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرقی کرمانشاه، ایلام و غرب اصفهان رگبار پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

تردد ۳میلیون زائر از مرزهای چهارگانه کشور

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین کشور از تردد سه میلیون زائر کربلای معلی در مرزهای چهارگانه کشور خبرداد و گفت: هیچ‌گونه مشکل امنیتی نداشته ایم.

به گفته وی از این تعداد زائر۶۰درصد  از مرز مهران  تردد کرده اند.

وی با بیان اینکه با مدیریت ستاد اربعین هیچگونه مشکل امنیتی نداشته ایم، افزود: برای بازگشت دو میلیون زائری که هم اکنون در عراق هستند درحال رایزنی با مسئولان این کشور هستیم.

۴۹ زائر در پیاده روی اربعین فوت شده اند

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه «از اول محرم ۳ میلیون زائر به عراق رفته‌اند که یک میلیون نفر به کشور بازگشته‌اند و در حال حاضر ۲ میلیون نفر درعراق هستند» گفت: درنجف وکربلا با ازدحام جمعیتی که وجود دارد شرایط خیلی عادی نیست، بنابراین زائرانی که به کربلا و نجف رفته‌اند، زودتر بازگردند. زائرانی هم که در مسیرهستند، حتماً از شرایط کربلا و نجف اطلاع کسب کنند.

وی ادامه داد: ۴۹ زائر درعراق فوت شده‌اند که ۲۹ نفرازاین تعداد در حوادث رانندگی فوت کرده‌اند. ۵۱ زائر در بیمارستان‌های عراق بستری هستند.۲۱۸ زائر به بیمارستان‌های ایران منتقل شده‌اند و در داخل کشورهم حوادثی داشته‌ایم و از زائران می‌خواهیم احتیاط کافی را داشته باشند. ذوالفقاری گفت: در حال تلاش هستیم تا آب به اندازه کافی در مرزها دپو کنیم تا زائران در بازگشت با مشکل کمبود آب مواجه نشوند. تمام امکانات حمل و نقل را هم بسیج کرده‌ایم. برای شرایط اضطراری هم هزار کامیون در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم به این کامیون‌ها نیازی نباشد.

انتقال ۲۴۵ مصدوم از عراق به پایانه‌های مرزی چهارگانه

کولیوند، گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی تعداد ۲۴۵ مصدوم از کشور عراق به پایانه‌های مرزی چهارگانه منتقل شده‌اند.

پیرحسین کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به آخرین آمار مصدومین اعزامی از کشور عراق به پایانه‌های مرزی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار جمع‌آوری شده تعداد ۱۱۹ نفر مصدوم و بیمار پذیرش شده که ۲۲ نفر در پایانه مرزی مهران بستری و ۷۰ نفر به مراکز درمانی شهر مبدأ بیماران انتقال داده شده است. همچنین تعداد ۲۷ نفر در مراکز درمانی پایانه مرزی مهران درمان و مرخص شده‌اند.

او ادامه داد: تعداد ۱۱۸ مصدوم و بیمار به پایانه مرزی شلمچه منتقل شده‌اند که در این میان ۱۹ نفر بستری، ۳۵ نفر به بیمارستان‌های شهر مبدأ بیماران منتقل و تعداد ۶۴ نفر نیز در پایانه مرزی شلمچه درمان و مرخص شده‌اند.

کولیوند تأکید کرد: بر اساس آخرین آمار دریافتی تعداد ۷ مصدوم و بیمار به پایانه مرزی چذابه منتقل شده است که از این تعداد یک نفر بستری و ۶ نفر در پایانه مرزی چذابه درمان و در حال حاضر مرخص شده‌اند.

وزیر کشور: میزان طلاق کاهش یافته است

وزیر کشور گفت: در حوزه طلاق طی سال گذشته و امسال با وجود رشد فزاینده در گذشته، به مرحله کاهش رسیدیم و در برخی استان ها نیز توقف طلاق را داشتیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه تعداد جلسات برای کاهش طلاق افزایش یافته است، گفت: راه اندازی ۶۰۲ مرکز مشاوره خانواده، ۹۳۰ مشاور، ۱۴۲ مرکز ملاقات فرزندان، ۴هزار و ۹۰۰ کارگاه پیش از ازدواج براز ۱۲۰ هزار نفر، ۸۰هزار کارگاه با حضور ۲۰۰ هزار نفر در حوزه آموزش خانواده از جمله اقدامات در راستای کاهش طلاق در کشور بوده است.

وی اظهار کرد: در حوزه مواد مخدر، کنترل مرکز بحرانی شوش، هرندی و مولوی، بیش از ۲۲ هزار نفر در ان مناطق بودند که با همکاری نیروی انتظامی و ستادمبارزه با مواد مخدر ساماندهی و ۱۸۰ باب منزل و اتاق توزیع کننده پلمپ شدند.

دستگیری زن متهم به کلاهبرداری ۲۵۰ میلیاردی

سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین الملل ناجا، از شناسایی و دستگیری یک زن متهم به کلاهبرداری به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: زنی به اتهام کلاهبرداری از حدود ۱۵ نفر از شهروندان و صدور چک بلامحل به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال تحت تعقیب دستگاه قضائی کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اینترپل تهران، پس از ارسال حکم جلب بین المللی متهم به کشورهای عضو سازمان اینترپل توانست با استفاده از ردیابی‌های ویژه کمتر از دو ماه محل اختفای وی را شناسایی کند.

بودجه اجرای قانون حقوق معلولان محقق شود

محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حقوق افراد دارای معلولیت اختصاص داده شده بود که هنوز محقق نشده و امید است با برنامه ریزی های لازم برای سال های آینده بودجه های خوبی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه به صورت دوسالانه بسته می شود، اضافه کرد: امید است با حمایت های مجلس شورای اسلامی برای دو سال آینده، بودجه خوب و مناسبی برای اجرایی شدن قانون حمایت از افراد دارای معلولیت درنظرگرفته شود.

عامل شهادت مامور انتظامی شاهین شهر خودکشی کرد

دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر گفت: یکی از عاملان درگیری مسلحانه و به شهادت رساندن مامور کلانتری شاهین شهر پیش از دستگیری خودکشی کرد.

هفتم مهرماه امسال ۲ نفر از ماموران کلانتری شاهین‌شهر حین کنترل راه‌های این منطقه در درگیری با ۲ سارق مسلح مجروح شدند که در این میان یکی از ماموران به نام "میلاد امینی" پس از سه روز در بیمارستان به شهادت رسید.

سید نصرالدین صالحی دادستان عمومی و انقلاب شاهین شهر افزود: با رصد اطلاعاتی و فنی، مخفیگاه متهم دوم شناسایی و مأموران در قالب سه اکیپ در محل حاضر و تمامی راه‌های خروج متهم را مسدود کردند که نامبرده پس از تیراندازی و درگیری با مأموران، با شلیک زیر چانه خودکشی کرد.

۲ تیم تروریستی در خوزستان دستگیر شدند

سید محمود علوی وزیر اطلاعات اهواز گفت: دو تیم تروریستی که قصد انجام عملیات خرابکاری در ایام اربعین در خوزستان را داشتند، دستگیر شدند.

وی افزود: در روزهای اخیر دو گروه خرابکاری که قصد مخدوش کردن امنیت اربعین را داشتند دستگیر شدند و ۵۰ قبضه اسلحه کشف شد.

علوی گفت: به رغم برنامه ریزی و هجمه ها تا کنون امنیت در کشور و پیاده روی حاکم بوده است و امیدواریم تا پایان این ایام این امنیت ادامه داشته باشد.

۶۰ درصد جمعیت کشور اضافه وزن دارد

علیرضا مهدوی معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از اضافه وزن و چاقی ۶۰ درصد جمعیت کشور خبر داد و گفت: ۲۲ درصد از افراد بالغ کاملا چاق هستند.

معاون دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، گفت: ۲۲ درصد ایرانی های بالغ، با توده بدنی بالای ۳۰ درصد کاملا چاق هستند.

وی با بیان اینکه تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب دو عامل اصلی شیوه زندگی سالم است، گفت: در بخش تغذیه، مصرف کمتر از پنج گرم نمک در روز، مصرف ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم میوه و سبزیجات در چهار تا پنج وعده در روز، اجتناب از مصرف چربی‌های اشباع باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدوی اضافه کرد: فعالیت بدنی مناسب، ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط تا شدید در هفته است که باید در فواصل زمانی منظم (سه تا پنج بار در هفته) تقسیم بندی شود.

طرح «هرخانه، یک پایگاه سلامت» در نیمه دوم امسال اجرا می‌شود

سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: برای جامعه محور کردن خدمت و جامعه محور کردن علوم پزشکی در نیمه دوم امسال با همت همه همکاران، طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» را دنبال می‌کنیم و به افرادی که از خانواده‌ها انتخاب می‌شوند، آموزش‌هایی برای پیشگیری و مراقبت‌های اولیه و توان بخشی ارائه می‌شود.

کشف کالای قاچاق یک میلیاردی در اصفهان

سرهنگ حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف محموله دوربین های مداربسته خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در عملیات کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس خبر داد.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر فروش دوربین های مداربسته خارجی مظنون به قاچاق در یکی از واحدهای صنفی سطح شهر اصفهان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.

سرهنگ ترکیان ادامه داد: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع با اخذ مجوز از مقام قضائی این واحد صنفی را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه ۹۹ دستگاه دوربین مداربسته و ۴۴ دستگاه دی وی آر خارجی که فاقد هرگونه مدارک معتبر قانونی بوده و به صورت قاچاق وارد شده بودند را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه را بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد کردند خاطر نشان کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و متصدی واحد صنفی نیز جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۸۰۰ مورد استخدامی برای نابینایان در سال جاری

محمدرضا شهبازی سرپرست دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۴۳ ردیف شغلی در آموزش و پرورش وجود دارد که معلولین می توانند در آن مراکز مشغول به کار شوند، عنوان کرد: در سال جاری حداقل ۸۰۰ مورد استخدامی برای نابینایان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان یک سهمیه ۳ درصدی برای آن ها در نظر گرفته  شده و تلاش کرده ایم تا بر اساس این سهمیه در مراکزی مانند آموزش و پرورش  مشغول به کار شوند.

شهبازی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مشکلات نابینایان در حیطه تحصیل و پرداخت هزینه های دانشگاهی است، افزود: پرداخت شهریه، پرداخت هزینه های دانشگاهی وتامین ابزارهای آموزشی از جمله مشکلات نابینایان است که سازمان بهزیستی در بخش شهریه تمام هزینه های این افراد را برعهده گرفته است.

تمام شهریه دانشگاهی نابینایان در سال جاری پرداخت می شود

وی با تاکید بر اینکه امسال تمام شهریه های نابینایان را پرداخت خواهیم کرد، تصریح کرد: اما در زمینه تامین ابزارهای آموزشی به دلیل گرانی وسایل و کمبود بودجه نیازمند حمایت هستیم.

سرپرست دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور با بیان اینکه در زمینه مشکلات معیشتی نابینایان گام های درستی برداشته شده است، ادامه داد: تامین نیازهای زندگی برای نابینایان مطلق و معلولین شدید بینایی از سوی سازمان بهزیستی کشور در نظر گرفته شده است.

کد خبر 393264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.