۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
قلندر شیدا آواز سر می‌دهد

نقاش صحرا را بکش او یار می خواهد و من در این دیار ایستاده ام جایی غریب که هیچ کاری نمی توانم انجام دهم، صحرا را بکش که حسین(ع) تنهاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایش "آواز سردادن قلندر شیدا" روایت نقاشی است که پهلوانی را نقاشی کرده است تا به یاری امام حسین (ع) برود و اکنون نقش پهلوان جان گرفته اما نقاش دستش به کشیدن صحرای کربلا نمی رود و پهلوان که آوای یاری خواستن امام(ع) را شنیده است در پی راضی کردن نقاش برای نقش زدن صحرای کربلا است.

حبیب نریمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص این نمایش می‌گوید: نمایش در جهت حفظ حافظه تاریخی فرهنگ سرزمین مادری و میراث ناملموس ایران زمین است."نمایش آواز سردادن قلندر شیدا" با توجه به روضه خوانی های قدیمی به بیان شعر جبرئیل منصوب به ناصرالدین شاه در دستگاه همایون می پردازد.

نویسنده و کارگردان این نمایش ادامه می‌دهد: فضای نمایش کاملا ایرانی است. موسیقی و نقاشی قهوه‌خانه از زمان قاجار در فرهنگ ایرانیان نهادینه شده است و من از این هنر در اثر استفاده کرده‌ام. تلاش کردیم تمام نکاتی را که مربوط به فرهنگ اصیل ایرانی است را در "آواز سردادن قلندر شیدا" به نمایش بگذاریم.

وی خاطر نشان می‌کند: در این نمایش رسول هنرمند، مهدی شهداد، هاشم شمس و شبنم پایندان، محمدرضا شیروانی نیز به ایفای نقش می‌پردازند.

به گزارش ایمنا، نمایش "آواز سردادن قلندر شیدا" هر شب تا سوم آبان ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه ماه واقع در خیابان استانداری، گذرسعدی روی صحنه می‌رود و علاقه مندان می توانند، برای تهیه بلیط به سایت https://gisheh8.com مراجعه نمایند.

کد خبر 393263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.