۸۵۲ روستای استان دارای دهیاری است/اتصال ۹۸ درصد روستاها به اینترنت

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: ۸۵۲ روستا در استان اصفهان دارای دهیاری است و ۸۴۶ نفر دهیار و ۱۲۲ نیروی فنی در این دهیاری‌ها مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رحمانی پیش از ظهر امروز دوشنبه _۲۲مهرماه_ در نشست اقدامات انجام شده در حوزه روستایی استان، اظهار کرد: ۸۵۲ روستا در استان اصفهان دارای دهیاری است که ۸۴۶ نفر دهیار و ۱۲۲ نیروی فنی در این دهیاری‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه برای دفتر امور روستایی ۱۱۰ وظیفه احصا شده است، افزود: توجه به اقتصاد روستایی از مهمترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید بوده زیرا توجه به اقتصاد روستایی جمعیت را به صورت پایدار در روستاها نگه می‌دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه بیشترین تلاش باید برای نگهداشت و پایدار کردن جمعیت روستاها باشد، گفت: با این کار از تبدیل روستاها به شهر جلوگیری و از مهاجرت روستائیان به شهرها هم کاسته می‌شود.

وی افزود: نبود توجه به روستاها چیزی جز تغییر فرهنگ، ایجاد تورم و سرگردانی جوانان روستایی ندارد و با بی‌توجهی به روستاها جمعیت فعال روستایی به سمت شهرها آمده است.

ارائه ۶۵ میلیارد تومان به طرح‌های روستایی

رحمانی با مهم خواندن ایجاد مهاجرت معکوس برای روستاها، گفت: تاکنون ۶۵ میلیارد تومان به طرح‌های روستایی در قالب تسهیلات ارائه شده که این مصوبات از طریق دهیاری‌ها که بالاترین مقام روستاها هستند، انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد هیئت‌های اندیشه‌ورز در روستاها، تصریح کرد: مردم روستایی پیشنهادات خود را به این هیئت‌های اندیشه‌ورز ارائه می‌دهند و این نظرات برای ارتقا روستاها به دفاتر امور روستایی استان‌ها منتقل می‌شود تا برنامه ریزی‌های لازم برای ایجاد توسعه و تحولات روستاها انجام شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه بیش از ۹۸ درصد روستاهای دارای دهیاری به شبکه اینترنتی وصل هستند، تصریح کرد: خدمات دولت الکترونیک اعم از پست بانک و درگاه الکترونیک در این روستاها ایجاد شده همچنین تسهیلات لازم در بخش خدمات، کشاورزی، صنعت و گردشگری با سود ۹ درصد به روستائیان ارائه می‌شود و اشتغال ایجاد شده در روستاها تا به حال پایدار بوده است.

کد خبر 393255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.