کاهش نرخ سود تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از کاهش نرخ سود تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی برای رانندگان خبر داد و گفت: در سه ماهه دوم سال جاری یارانه نوسازی به ۳۵۰۰ راننده تاکسی تحت نظارت این سازمان تعلق گرفت.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری مشهد و بانک ملی ایران، تسهیلات وام برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان به رانندگان خودروی تاکسی فرسوده با کارمزد ۱۸ درصد پرداخت می‌شود که از این میزان ۱۴ درصد توسط شهرداری و تنها چهار درصد آن توسط رانندگان تاکسی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: در دوره قبل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد تنها پنج درصد کارمزد تسهیلات را متقبل شده بود، اما در این دوره ۱۴ درصد کارمزد تسهیلات وام برای نوسازی تاکسی‌ها توسط تاکسیرانی مشهد پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه با مساعدت شهرداری مشهد و مصوبه شورای اسلامی این شهر مقرر شد امسال دو هزار تاکسی نوسازی شود، تاکید کرد: اعتبار کلی در نظر گرفته شده برای اعطای یارانه نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سال گذشته به ۳۵۰۰ راننده تاکسی معادل ۴۰۰ میلیون تومان بوده و شامل آن دسته از رانندگانی می‌شود که اقساط معوقه‌ای به بانک نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات وام از محل اعتبارات شهرداری و معادل ۸۰ درصد قیمت خودرو به متقاضیان پرداخت می‌شود.

محبی با بیان اینکه شهرداری مشهد پیشگام نوسازی ناوگان با استفاده از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در کشور است، گفت: در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده مشهد نوع خودرو تاکسی، پژو دوگانه‌سوز است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲ هزار دستگاه تاکسی در بیش از ۱۳۰ خط سطح شهر مشهد فعال است و حدود ۲۰ هزار راننده و کمکی به عنوان راهبران این تاکسی ها در حال خدمت رسانی به شهروندان و زائران هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با اشاره به نحوه بازرسی از فعالیت تاکسی‌های مشهد، گفت: نظارت‌ها به صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌شود که در بخش نظارت محسوس بیش از ۲۰ دستگاه خودروی گشت و نظارت و بیش از ۱۰۰ نفر ناظر و بازرس بر عملکرد رانندگان تاکسی شهر مشهد نظارت دارند.

کد خبر 393232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.