تراز گردشگری کشور در نیمه اول امسال مثبت ماند

معاون گردشگری با اشاره به این‌که آمار گردشگران ورودی به کشور در نیمه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۶درصد افزایش داشته است، گفت: با توجه به این آمار ورودی، تراز گردشگری کشور همچنان مثبت است.

به گزارش ایمنا، ولی تیموری معاون گردشگری کشور اظهار کرد: عبور از شوک اقتصادی سال گذشته و رونق نسبی اقتصادی در کشور موجب شد در شش ماه نخست امسال چهار میلیون و ۲۵۸هزار و ۹۴۴ نفر به خارج از کشور سفر کنند که این رقم، رشد ۱۵.۹۵درصدی گردشگران خروجی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در مدت مشابه سال گذشته، این آمار سه میلیون و ۶۷۳هزار و ۹۲ نفر بود.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: با وجود این افزایش آمار گردشگران خروجی، تراز گردشگری کشور همچنان مثبت است، براساس آمار موجود، سفر گردشگران خارجی به کشورمان حدود ۲۶درصد افزایش داشته است.

او تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال، چهارمیلیون و ۹۹۸هزار و ۲۱۵ نفر به گردشگر خارجی ایران سفر کرده‌اند که این آمار در سال گذشته سه میلیون و ۹۵۶هزار و۷۱ نفر بود و پیش‌بینی می‌شود با توجه به تجربیات سال‌های گذشته این روند روبه‌رشد ادامه داشته باشد.

تیموری گفت: بیشترین آمار ورودی گردشگران همه کشورها را گردشگران کشورهای همسایه تشکیل می‌دهند و ایران هم از این قاعده مستثنا نیست، براساس ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، کشورهای هدف شناسایی شده‌اند و برنامه‌ریزی‌ها برای جذب توریست از این کشورها ادامه دارد.

کد خبر 393226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.