انبارهای اختصاصی هزینه تولیدکنندگان را کاهش می‌دهد

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: انبارهای اختصاصی هزینه های بارگیری، تخلیه و انبارداری صاحبان کالا را به شدت کاهش می دهد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرک استان اصفهان، رسول کوهستانی پزوه در حاشیه بازدید از سرویس ارزیابی مجتمع فولاد مبارکه و انبارهای اختصاصی این مجتمع تولیدی، اظهار کرد: گمرکات اصفهان به ۱۵ انبار اختصاصی در استان خدمت رسانی می کنند و قرارداد سه انبار اختصاصی دیگر نیز در آینده نزدیک منعقد خواهد شد.

طیب نیا معاونت خرید مجتمع فولاد مبارکه نیز در این دیدار گفت: با توجه به حجم واردات و صادرات مجتمع فولاد مبارکه، کاهش سطح تشکیلاتی این گمرک به سرویس ارزیابی شایسته نبوده و امیدواریم به زودی سطح تشکیلاتی این گمرک همانند سالیان گذشته به رییس گمرک ارتقا یابد.

براساس این گزارش، در شش ماهه ابتدای امسال سرویس ارزیابی (گمرک اختصاصی) مجتمع فولاد مبارکه ۱۲۳ هزارتن کالا و به ارزش ۵۸ میلیون دلار صادرات داشته که در مقایسه مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۳۶۴ درصد و از حیث ارزشی ۳۴۵ درصد رشد داشته است.

همچنین ۲۷ هزار تن کالا و به ارزش ۱۲۸ میلیون دلار واردات سرویس ارزیابی (گمرک اختصاصی ) فولاد مبارکه بوده که در مقایسه سال قبل از نظر وزنی ۳۶۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۸۶ درصد رشد داشته است.

در آمد وصولی سرویس ارزیابی مجتمع فولاد مبارکه در نیمه نخست سال جاری بالغ یک هزار و ۷۵ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با شش ماهه سال ۹۷ گمرک اختصاصی این مجتمع تولیدی بیش از چهار برابر رشد داشته است.

کد خبر 393216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.