توسعه تکنولوژی و سیستم مکانیزه آبیاری درختان و فضای سبز منطقه ۱۲

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: ۴۹ درصد سیستم آبیاری فضای سبز منطقه ۱۲ به صورت قطره‌ای است که نسبتاً درصد بسیار خوبی است،

حسین امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با توجه به مرز جغرافیایی که با شهرستان‌های شاهین‌شهر و خمینی‌شهر دارد، از موقعیت خاصی برخوردار است و بخش زیادی از مسافران از ورودی این منطقه وارد شهر می‌شوند؛  از این‌رو رسیدگی به این منطقه برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است و همواره تلاش می‌شود کارکنان با تلاش شبانه‌روزی بتوانند مشکلات خدماتی این منطقه را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان یکی از وسیع‌ترین مناطق شهر اصفهان به شمار می‌رود، افزود: در این منطقه بیش از ۳۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که در حال حاضر از طریق پساب تصفیه شده از تصفیه‌خانه شاهین شهر، بخش عمده آن آبیاری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان سرانه فضای سبز  منطقه را حدود ۲۱ مترمربع اعلام کرد و گفت: باتوجه به وضعیت خاص و سرانه فضای سبز در این منطقه، قطعا نیاز به احداث پارک‌های جدید است.

امیری تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۳ پارک محله‌ای در سطح منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان وجود دارد، اما باید تعداد این پارک‌ها افزایش یابد و فضاهای تفریحی و تفرجگاهی برای مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد: ۴۹ درصد سیستم آبیاری فضای سبز منطقه ۱۲ به صورت قطره‌ای است که نسبتا درصد بسیار خوبی است، البته همکاران ما تلاش می‌کنند این درصد را افزایش داده و روز به روز بر توسعه تکنولوژی و سیستم مکانیزه آبیاری درختان و فضای سبز این منطقه بیفزایند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه روزانه بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از معابر منطقه ۱۲ رُفت و روب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به رُفت و روب روزانه ۴۵ میلیون مترمربع رُفت و روب از معابر شهر اصفهان، بیش از ۱۰ درصد مساحت رُفت و روب شهر در منطقه ۱۲ انجام می‌شود.

کد خبر 393201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.