کاهش ۹ درصدی حوادث و حریق در ساری

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از امدادرسانی آتش‌نشانان این سازمان به یک‌هزار و ۹۸۷ حادثه در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: حوادث این شهر در این مدت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، سیدحمید هاشمی اظهار کرد: آتش‌نشانان در شش ماه نخست امسال در یک‌هزار و ۲۳ مورد حادثه آتش‌سوزی و ۹۶۴ مورد حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در این مدت دو هزار و ۱۸۵ عملیات بوسیله خودروهای آتش‌نشانی با هفت هزار و ۲۰۸ مامور آتش‌نشان انجام و در در این عملیات‌ها ۴۶۶ نفر از حادثه‌دیدگان نجات پیدا کردند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با بیان اینکه این سازمان به فراتر از محدوده شهری نیز امدادرسانی می‌کند، افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۵۹۵ عملیات در خارج از محدوده شهری انجام شده که برای انجام این عملیات‌ها دو هزار و ۱۹۳ مامور آتش‌نشان به محل حوادث اعزام شدند.

هاشمی با بیان اینکه بیشتر آتش‌سوزی‌ها به ترتیب در معابر و گذرگاه‌ها با ۳۵۶ مورد ، اماکن مسکونی با ۲۱۹ مورد و فضاهای سبز و کشاورزی با ۲۰۳ مورد رخ داده است، گفت: بیشتر علت آتش‌سوزی‌ها در اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن موارد ایمنی در استفاده از مواد جامدسوز با عامل انسانی و برق بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت چهار مانور آموزشی و عملیاتی به منظور ارتقاء توان آتش‌نشانان، هماهنگی در عملیات‌های امدادی، تست تجهیزات و ادوات و ارزیابی عملکرد نیروهای شرکت‌کننده در مانور برگزار شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با اشاره به کاهش ۹ درصدی حریق و حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: با توجه به درپیش بودن بارندگی‌ها و لزوم ایمن‌سازی درختان شهر، کارشناسان این سازمان و سازمان‌های سیما، منظر و فضای شهری، عمران  و مدیریت بحران شهرداری ضمن بازدید میدانی از وضعیت درختان شهر، اقدامات لازم  را برای رفع خطرات احتمالی انجام دادند.

کد خبر 393190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.