محک جدی یوزها در خانه حریف سرسخت

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی باید در خانه بحرین به میدان برود که این مسابقه می‌تواند عیار فنی ویلومتس بلژیکی را تا حد زیادی مشخص کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هرچند که با توجه به برتری قاطع تیم ملی کشورمان در دو مسابقه قبلی خودش در برابر هنگ کنگ و تایلند نگران آنچنانی از بابت صعود از گروه و نزدیک شدن به جام جهانی 2022 قطر وجود ندارد، ولی با این حال نباید فراموش کرد که تیم ملی فوتبالمان همچنان چهار مسابقه رفت و برگشت سخت در مقابل بحرین و عراق در پیش رو دارد که می تواند معادلات جدول را بر هم بزند.

شاگردان ویلموتس در شرایطی راهی منامه شده‌اند که تا همین چند سال قبل بحرینی‌ها گربه سیاه فوتبال ایران بودند و فوتبال ما همیشه کاری سخت در مقابل این کشور کوچک، اما پرمدعا و جنجالی در پیش رو داشت. ایران با 6 امتیاز و تفاضل گل مثبت 16 در صدر جدول گروه قرار دارد و عراق به همراه بحرین 4 امتیازی روی پله‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی نشسته‌اند.

از طرف دیگر بسیاری از علاقمندان به فوتبال منتظرند تا بعد از تساوی در بازی دوستانه مقابل کره جنوبی ویلموتس اولین محک جدی خودش در مقابل یک حریف سرسخت را پس دهد و اثبات کند که سبک بازی هجومی تیم ملی را در مقابل تیم‌های شناخته‌تر آسیایی هم اجرا خواهد کرد. در حقیقت این بازی اولین چالش جدی در دوران سرمربی‌گری ویلموتس است که در خانه بحرینی‌ها پیش روی سرمربی تیم ملی قرار دارد.

بحرین حریف سنتی

بحرینی‌ها در حالی میزبان ایران هستند که در دو مسابقه قبلی خودشان نتایج خوبی گرفته‌اند و بعد از تساوی هفته اول در مقابل عراق توانسته‌اند در خانه کامبوج با یک گل این تیم را شکست دهند و به همین خاطر هرگز نمی‌توان این تیم عربی را دست کم گرفت. بحرین بعد از قطع همکاری با کاتانچ برای انتخاب سرمربی به دنبال هیلو سوسا سرمربی پرتغالی رفت و این احتمال وجود دارد که در مقابل فوتبال ما به سبک کی‌روش به فکر دفاع و استفاده از ضد حمله باشند.

بحرینی‌ها در مردادماه قهرمان غرب آسیا شدند و همین اتفاق نشان می‌دهد که بازی سختی در پیش روی تیم ملی کشورمان است.

ناشناس، اما خطرناک

بحرینی‌ها در دور سوم که هفته گذشته برگزار شد با قرعه استراحت روبرو بودند وبه همین خاطر در یک بازی دوستانه به دیدار تیم ملی آذربایجان رفتند و این بازی را با نتیجه سه بر دو به حریف خودشان باختند. جاسم الشیخ، مهدی حمیدان (الأهلی)، حمد الدوسری (الحالة)، أحمد بوغمّار، محمد عبدالوهاب، عبدالوهاب المالود (الحد)، سید محمد جعفر، ولید الحیّام، محمد الحربان، اسماعیل عبداللطیف (المحرق)، أحمد عبدالله، علی جعفر مدن (النجمة)، سید شبر علوی، سید رضا عیسی، سید مهدی باقر، علی حرم، کمیل الأسود (الرفاع)، عبدالله هزّاع، محمد الرمیحی (رفاع شرقی)، أحمد نبیل، محمد عادل، عیسی موسی( المنامة)، سید ضیاء سعید (النصر کویت) و عبدالله یوسف( اسلاویا پراگ) بازیکنانی هستند که در لیست تیم ملی بحرین حضور دارند و در خانه خودشان به دیدار تیم ملی ایران می‌روند.  عبدالله یوسف تنها لژیونر بحرین و  اسماعیل عبداللطیف مهاجم گلزن بحرینی‌ها می‌توانند دو چهره تاثیرگذار و خطرناک در بین بازیکنان بحرین باشند.

بحرینی‌ها شاید در خارج از خانه تیمی معمولی باشند، اما در منامه حریفی سرسخت برای فوتبال ما بوده‌اند و در این سال‌ها همیشه فوتبال ایران را در خانه خودشان تحت فشار قرار داده‌اند. قضاوت این بازی هم که عصر روز سه‌شنبه از ساعت 20 به وقت ایران آغاز می‌شود بر عهده داور ازبکستانی قرار دارد.

کد خبر 393187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.