خطر فرونشست زمین در کمین گلشن

شهردار گلشن گفت: در برخی از خانه‌هایی که در حریم قنوات ساخته شده گودال‌هایی براثر فرونشست زمین ایجاد شده که هرچند تاکنون خسارتی را دربر نداشته، اما نباید از پیامدهای احتمالی آن‌ها غافل شویم.

حسنعلی رضایی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از دهاقان با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز در حریم قنوات غیر مجاز است و خسارت‌هایی را دربر دارد، اظهار کرد: قنواتی که زیر شهر قرار دارد یک خطر خاموش است که شهروندان را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد خانه‌های این شهر در حریم قنوات قرار گرفته است،تاکید کرد: در برخی از خانه‌هایی که در حریم قنوات ساخته شده گودال‌هایی براثر فرونشست زمین ایجاد شده که هرچند تاکنون خسارتی را دربر نداشته، اما نباید از پیامدهای احتمالی آن‌ها غافل شویم.

شهردار گلشن با اشاره به احداث جاده جدید روستایی در محور قصرچم-دولت‌آباد، تصریح کرد: با احداث این جاده بار ترافیکی بر روی قنوات زیر شهر بیشتر شده و احتمال بروز خسارت‌ها هم بیشتر خواهد شد، این در حالیست که مالکان قنوات نیز توانایی ترمیم آن‌ها را ندارند.

رضایی نیاز به احداث کمربندی جهت اتصال این راه روستایی را از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان برشمرد و گفت: با احداث این کمربندی آسیب‌های احتمالی به قنوات و زیرساخت‌های شهر نیز کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با سیلاب، سیل‌بندی در جنوب شرقی شهر احداث شده است، اظهار کرد: برای آزادسازی باغ‌هایی که در حریم قنوات قرار گرفته ۶۰ اصله نهال جابجا شده است، اما لازم است مدیریت منابع آب شهرستان اقدامات لازم را در خصوص آزادسازی حریم رودخانه عبوری از شهر گلشن انجام دهد.

کد خبر 393184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.