خرید توافقی سیب درجه سه از باغداران

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون دو میلیون و ۴۳۰ کیلوگرم سیب درختی درجه سه از باغداران خریداری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، حسین شیرزاد با بیان اینکه این اقدام به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی است، اظهار کرد: در روزهای گذشته خرید توافقی سیب درختی درجه سه در استانهای آذربایجان غربی و سمنان آغاز شده و شرکت‌های روستایی سپاس، چونغرالوی پل و اتحادیه تعاونی‌های روستایی نقده در استان آذربایجان غربی و اتحادیه تعاونی روستایی استان سمنان با ایجاد مراکز خرید اقدام به خرید این محصول کرده اند.

وی افزود: با توجه به سال آور باغات سیب درختی کشور، تولید این محصول به بیش از سه میلیون و ۶۵۰  هزار تن در سطح کشور برسد که از این میزان حدود ۹۰۰ هزار تن به لحاظ سایز و کیفیت در رده سیب درختی درجه سه و صنعتی قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه سیب درختی درجه سه قابلیت صادرات ندارد، تصریح کرد: این نوع سیب باید با استفاده در صنابع تبدیلی و تبدیل به کنسانتره و آبمیوه به بازارهای هدف صادراتی ارایه شود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر قیمت سیب درختی درجه سه توسط واحدهای صنابع تبدیلی کاهش و به کمتر از ۵۰۰ تومان در هر کیلو رسیده بود که این رقم تکافوی هزینه های بالای تولید و معشیت باغداران را نمی داد.

شیرزاد اضافه کرد: به همین منظور با هدف تنظیم بازار این محصول سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مبادرت به خرید توافقی در سطح قطب های اصلی تولید سیب کشور کرد و  امیدوار است با همراهی کارگروه های تنظیم بازار بتواند نسبت به تعدیل قیمت این محصول در بازار به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان گام بردارد.

کد خبر 393161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.