تداوم صعود بلامنازع شاخص کل بورس امروز ۲۱ مهرماه

شاخص کل بورس تهران در معاملات دومین روز هفته با جهش ۴۱۳۰ واحدی به کانال ۳۲۶ هزار و ۱۹۰ واحدی صعود کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شاخص قیمت وزنی ارزشی با رشد ۱۱۱۰ واحدی رقم ۸۷ هزار و ۶۷۰ واحدی را به نمایش گذاشت.

شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن اما در مسیر برعکس شاخص کل با کاهش مواجه شد که دلیل آن اصلاح قیمتی و نزدیک شدن قیمت سهام شرکت‌های کوچک به ارزش ذاتی آنهاست، بر این اساس، شاخص قیمت هم وزن با کاهش ۴۵۸ واحدی رقم ۹۲ هزار و ۶۰۲ واحدی را نشان داد و شاخص قیمت هم وزن نیز با کاهش ۳۰۶ واحدی رقم ۶۱ هزار و ۹۸۸ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور در معاملات امروز با رشد ۲۹۰۵ واحدی به ارتفاع ۳۷۴ هزار و ۴۵۲ واحدی رسید و شاخص بازار اول با رشد ۲۹۸۸ واحدی رقم ۲۳۵ هزار و ۷۰۹ واحدی را به نمایش گذاشت، شاخص بازار دوم نیز با جهش ۸۴۶۲ واحدی به کانال ۶۶۹ هزار و ۴۱۶ واحدی صعود کرد.

ارزش معاملات امروز بورس تهران بیش از ۱۷۶۴.۹ میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از سه میلیارد و ۴۱۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۰۰ هزار و ۸۷۲ نوبت معاملاتی بود.

در فرابورس نیز آیفکس در حالی با رشد شش واحدی، رقم ۴۱۶۱ را به نمایش گذاشت که ارزش معاملات از ۹۹۴.۶ میلیارد تومان فراتر رفت و در هفتمین عرضه اولیه امسال فرابورس به هر کد بورسی ۶۵ برگه سهم (دتوزیع) تعلق گرفت.

در معاملات امروز هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس(فارس) با ۶۹۷ واحد، ملی صنایع مس ایران(فملی) با ۴۱۱ واحد، پتروشیمی پارس(پارس) با ۳۸۵ واحد، پالایش نفت تهران(شتران) با ۳۳۶ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان(پارسان)با ۳۳۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس(شبندر) با ۳۱۵ واحد و سرمایه گذاری غدیر(وغدیر) با ۲۶۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند، در مقابل ایران خودرو(خودرو) با ۸۶ واحد، گروه مپنا(رمپنا) با ۸۳ واحد و بانک پارسیان(وپارس) با ۶۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کردند.

کد خبر 393147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.