اخراج پنج قاضی فاسد/ سنگ نورد اصفهانی از کما خارج شد

ناپدید شدن یک نفر در سیل گیلان،انهدام باند فروش سوالات کنکور، پنج کشته و زخمی در اتوبان تهران-قم،محرومیتهای جدی در انتظار غائبان سربازی و اخراج پنج قاضی فاسد در روز گذشته برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در ۲۱ مهرماه است که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری با تاکید بر لزوم مبارزه با فساد در داخل و بیرون دستگاه قضا، خاطرنشان کرد: برای از بین بردن جرم باید دستگاه قضایی از آلودگی مبرا باشد و هیچ تعارفی هم با هیچ کس در هیچ سمتی نیست به طور مثال روز گذشته پنج قاضی فاسد را از دستگاه قضا جدا کردیم.

دادستان کل کشور افزود: بیش از ۱۱ هزار قاضی در دستگاه قضا فعالیت می‌کنند و باید اجازه جولان از تعداد اندکی که باعث بدنامی می‌شوند گرفته شود و دستگاه قضایی، وکلا و کارشناسان از وجود افراد ناپاک، پاکسازی شوند.
منتظری یادآور شد: سمت‌ها و پست‌ها می‌گذرد و برای هیچ یک از ما دوام ندارد از این رو باید از فرصت‌ها استفاده و خالصانه خدمت کرد.      

بوی نامطبوع محور تهران- قم تا دو سال آینده برطرف می‌شود

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اقدامات صورت گرفته به نظر می‌رسد بوی نامطبوع محور تهران- قم تا دو سال آینده و شاید کمتر از آن، برطرف شود. البته رسیدن به این هدف نیازمند عزم جدی و همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط است.

وی افزود:  سه عامل فعالیت دامداری‌ها، زباله‌های آراد کوه و فاضلاب‌هایی که به رودخانه‌ها می‌ریزند و در نهایت به اتوبان برخورد می‌کنند، دلایل بروز بوی نامطبوع در محور تهران - قم هستند که در این میان سهم دامداری‌ها از همه بیشتر است.           

باند فروش سوالات کنکور شناسایی شد

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ از انهدام باند فروش سوالات کنکور خبر داد و گفت: در این باند برخی مسئولان حضور داشتند.
وی افزود: بعد از انهدام این باند تنها به صدور یک اطلاعیه اکتفا کردیم اما باید بگویم که این باند وسیع بوده و سوالات را گرفته بودند و قصد داشتند آن را توزیع کنند اما قبل از آنکه توزیع شود در نطفه آن را خفه کردیم.      

یک کشته و ۴ زخمی در تصادف اتوبان تهران-قم

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: تصادف بین دو دستگاه خودرو در مسیر شمال به جنوب اتوبان تهران قم موجب آتش سوزی شدید یک مرد و فوت او شد.            

هفت هزار دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان راهی پیاده‌روی اربعین شدند

۷ هزار نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان امسال در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند و اکنون بسیاری از این افراد راهی کربلا شده‌اند.

علی محمدی، معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان  اظهار کرد: برخی از این دانشجو معلمان به‌صورت سازمان‌یافته و خودجوش به همراه خانواده به این سفر معنوی و زیارتی می‌روند.
 
وی بابیان اینکه دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی می‌کند با توجه به شرایطی که رقم خورده است، استقبال دانشجو معلمان از این سفر زیارتی بسیار مناسب باشد، اظهارکرد: اما با این‌وجود تعداد یک هزار و۵۰۰نفر از دانشجویانی که بضاعت و توان مالی خوبی ندارند با حمایت مستقیم این دانشگاه به مراسم پیاده‌روی اربعین خواهند رفت.

ناپدید شدن یک نفر در سیل گیلان

به گفته مهدی ولی‌پور؛ مدیرعامل هلال‌احمر گیلان بر اثر بارندگی‌ها در شهرستان‌ها و روستاهای گیلان از شب گذشته تا امروز تاکنون یک نفر مفقود شده و امدادگران هلال‌احمر در حال امدادرسانی و آماده باش هستند.          

معافیتهای سربازی باید ساماندهی شود

ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه سربازان، ۵۰ درصد توان و سرمایه انسانی نیروهای مسلح هستند، به کاهش معافیتهای پزشکی از ۱۲ به ۹.۴ درصد اشاره و عنوان کرد: موضوع معافیتها نیاز به بازنگری دارد نباید اجازه دهیم که ظلمی اتفاق بیفتد و باید عدالت را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه باید زمینه خدمت مناسب برای همه فراهم و افراد متناسب با تحصیلات، تخصص و شرایط به‌کارگیری شوند، متذکر شد: متأسفانه در مواردی شاهد طلاقهای صوری برای بهره‌مندی مشمول از معافیت کفالت هستیم، به هر حال به نظر می‌رسد موضوع معافیت کفالت و سایر معافیتها باید محدود و ساماندهی شود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه هفت درصد از معافیتها مربوط به کفالت است، افزود: معافیت تحصیلی نیز به معنای تأخیر در اعزام است، در سالهای اخیر موضوع تحصیل دانشگاهی بدون کنکور موجب شده که میزان بهره‌مندی معافیت تحصیلی افزایش یابد.

برای غائبان خدمت باید محرومیت‌های جدی اجتماعی در نظرگرفته شود

وی با اشاره به لزوم توسعه محرومیت و تشویقهای مشمولان ادامه داد: برخی سیاسیون درباره موضوعاتی مرتبط با امنیت ملی اظهار نظر می‌کنند در حالیکه باید بدانند مثلاً اگر فردی بدون گذراندن دوران خدمت سربازی گواهینامه بگیرد عملاً با خود فکر می‌کند با کسی که تکلیف‌مدار بوده و به سربازی رفته، فرقی ندارد، باید برای غائبان محرومیت‌های جدی اجتماعی در نظر گرفته شود.              

پسر سنگ‌نورد اصفهانی از کما خارج شد

جمعه ۲۹ شهریور امسال یک پسر هشت ساله به نام آرمان غیاثی بر اثر سقوط در حین مسابقه سنگ نوردی در باشگاهی در فولادشهر از توابع شهرستان لنجان در غرب اصفهان، صدمه جدی دید و در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری شد و در حالت کما با سطح هوشیاری پایین قرار داشت.

آرش نجیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه از افزایش سطح هوشیاری آرمان غیاثی خبر داد و گفت: هوشیاری وی صبح امروز افزایش یافت و از دستگاه تنفسی در بخش مراقبت های ویژه جدا شد.       

بیش از یک میلیون و ۷۵۸ هزار زائر از مرز مهران تردد کرده اند

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به تردد بیش از یک میلیون و ۷۵۸ هزار زائر در ۱۳ روز گذشته از مرز بین المللی مهران گفت: موج بازگشت زائران آغاز شده و هر ساعت بر تعداد زائرانی که به کشور وارد می شوند افزوده می شود.               

۳۰ هزار دفترچه میان دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود

مجید فرحزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در وزارت نیرو، در راستای توسعه قبض سبز، ۳۰ هزار جلد دفترچه از محل صرفه‌جویی در مصرف قبوض کاغذی میان دانش‌آموزان کم برخوردار استان توزیع خواهد شد.

وی گفت: با حذف قبوض کاغذی برق می‌توان از محیط زیست که میراث آیندگان است محافظت کرد.

کد خبر 393138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.