ایجاد پناهگاه سگ‌های بلاصاحب در انزلی

شهردار بندرانزلی از احداث نخستین پناهگاه ویژه نگهداری سگ‌های بلاصاحب استان گیلان در شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسن پورقربان با بیان اینکه در سالیان اخیر در انزلی شاهد رشد جمعیت سگ های بلاصاحب بوده‌ایم، اظهار کرد: طبق آماری که از طرف سمن‌ها ارائه شده حدود دو هزار و ۷۰۰ سگ بدون صاحب در شهرستان وجود دارد.

وی تاکید کرد: احداث نخستین پناهگاه ویژه نگهداری سگ‌های بلاصاحب استان پاسخی به دغدغه و انتظارات به حق مردم فهمیم شهرستان بندرانزلی بود و خوشحالیم که بالاخره علی‌رغم مخالفت‌های اداره حفاظت محیط زیست و دیگر نهادهای مسئول این پناهگاه در سنگاچین به بهره‌برداری رسید.

شهردار انزلی با اشاره به مصوبه آبان ۹۷ شورای اسلامی این شهر خاطرنشان کرد: این مرکز در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع ایجاد می‌شود که در فاز نخست آن، ۲۵ غرفه به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ متر با سازه‌های سبک احداث شده است‌.

پورقربان با بیان اینکه این اتفاق برای اولین بار در گیلان رخ داده است، افزود: چندین کانکس یخچالی برای نگهداری غذا، دارو و واکسن‌های لازم تهیه و در محل پناهگاه مستقر شده است، قطعا پروژه در شروع کار با نواقصی همراه است، ولی ما برای ادامه کار به نظرات و کمک‌های مردم و سازمان‌های مردم نهاد نیاز داریم.

وی تصریح کرد: از اداره دامپزشکی انتظار می‌رود در تهیه غذا و تهیه دارو و دیگر شرایط و امکانات لازم یاریگر شهرداری بوده و سازمان حفاظت محیط زیست نیز مانع تخریب زیستگاه شود تا شرایط به صورت طبیعی باقی بماند.

کد خبر 393116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.