کیبورد جدید مایکروسافت با کلید مخصوص "آفیس" معرفی شد

شرکت مایکروسافت به تازگی از صفحه‌کلید جدید خود رونمایی کرده که به کلیدی مخصوص نرم‌افزار آفیس و کلیدی مخصوص ایموجی، مجهز است.

به گزارش ایمنا، این صفحه‌کلید قرار است ماه جاری میلادی وارد بازار شود. طبق اعلام قبلی، صفحه‌کلید مذکور به‌جای کلید ویندوز، کلیدی برای فراخوانی آفیس و کلیدی نیز برای بازکردن پنل ایموجی در نرم‌افزارهای پیام‌رسان دارد؛ این صفحه‌کلید قطر کمی دارد، ازطریق بلوتوث به سیستم وصل می‌شود و کلید ویندوز سمت راست با کلید آفیس جایگزین شده است. موضوع قابل توجه اینکه در ویندوز ۱۰، کاربر می‌تواند این کلید را به‌ عنوان میان‌بری برای نرم‌افزارهای آفیس به‌ کار ببرد. همچنین در این نسخه از ویندوز، به ‌صورت پیش‌فرض ترکیب کلید آفیس و W صفحه‌ جدید ورد و ترکیب کلید آفیس و X پرونده‌ جدید اکسل را بازمی‌کند.

علاوه‌ بر کلید آفیس، در این صفحه، کلیدی ویژه‌ ایموجی هم دیده می‌شود. نکته‌ منفی درباره‌ کلید ذکرشده این است که کاربر نمی‌تواند از آن به‌عنوان میان‌بری برای ایموجی منحصر به‌ فرد و خاص استفاده کند. کلید ایموجی در صفحه‌کلید جدید مایکروسافت، چندان کاربردی به‌ نظر نمی‌رسد؛ اما دوستداران محصولات شرکت مایکروسافت با توجه به محبوبیت روزافزون ایموجی‌ها، انتظار دارند استفاده از این کلید به‌ زودی همه‌گیر شود.

بیشتر صفحه‌کلیدهای تولیدی شرکت‌های دیگر همچنان با کلید ویندوز وارد بازار می‌شود و براساس توافق‌های حقوقی، این کلید در همه‌ صفحه‌کلیدها محل یکسانی دارد. مایکروسافت، صفحه‌کلیدهای جدید خود را بی‌سروصدا در رویداد سرفیس رونمایی و تا ۱۵ اکتبر روانه‌ بازار خواهد کرد. صفحه‌کلید ارگونومیک مایکروسافت ۵۹/۹۹ دلار قیمت دارد و به‌ همراه پنل زیردستی برای استراحت مچ و با قابلیت ارتباط سیمی ازطریق درگاه USB عرضه خواهد شد.

این شرکت صفحه‌کلید بلوتوث‌دار کوچک‌تری هم به بازار عرضه خواهد کرد که ۴۹/۹۹ دلار قیمت داشته و از بلوتوث نسخه‌ ۵ پشتیبانی می‌کند؛ عمر باتری این صفحه‌کلید سه سال است.

منبع: زومیت

کد خبر 393113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.