آموزش اصول ایمنی به بیش از ۱۵ هزار شهروند کاشانی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در نیمه نخست امسال دوره‌های آموزش‌های ایمنی و عمومی برای ۱۵ هزار و ۷۴۳ نفر از شهروندان کاشانی برگزار شده است.

محمدمسعود چایچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان با اشاره به ضرورت آشنایی مردم با علل ایجاد حوادث و سوانح، نحوه ارتباط با سازمان، چگونگی مقابله با آتش‌سوزی در دقایق اولیه و شیوه استفاده از خاموش‌کننده‌های دستی، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال دوره‌های آموزش‌های ایمنی و عمومی برای ۱۵ هزار و ۷۴۳ نفر از شهروندان کاشانی شامل پنج هزار و ۹۲۲ دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی، ۱۰۶ نفر از والدین دانش‌آموزان، سه هزار نفر از استفاده‌ کنندگان از مراکز تفریحی، ۶۴۶ نفر از کارکنان و کارمندان ادارات، ۵۰ نفر از نیروهای مسلح، ۶۵ نفر از بسیجیان، پنج هزار و ۲۵۰ شهروند ساکن در محلات مختلف، ۲۷۵ نفر از کارکنان هتل‌های اقامتگاه‌های تاریخی، سنتی و اعضای کانون‌های فرهنگی مذهبی، ۲۴۰ نفر از اصناف و بازاریان و ۱۵۴ آتش‌نشان داوطلب برگزار شده است.

وی از افزایش بازدیدهای ایمنی آتش‌نشانی در نیمه نخست سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های این سازمان، یک‌هزار و ۵۱۸ مورد بازرسی توسط کارشناسان از اماکن شهرستان انجام شده که در مقایسه با سال قبل رشد سه برابری داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با اشاره به صدور ۷۳۷ فقره دستورالعمل ایمنی برای منازل مسکونی، اماکن آموزشی و تفریحی، اداری و اقامتگاه‌های سنتی، تصرفات تجاری و صنعتی و جایگاه‌های  عرضه سوخت در شش ماه نخست امسال، یادآور شد: شمار این دستورالعمل‌ها در سال گذشته ۱۱۹ فقره بوده است.

چایچی با بیان اینکه اصل مهم و اساسی جهت پیشگیری و جلوگیری از حوادث رعایت موارد ایمنی است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۶۵ گزارش علت‌یابی تنظیم و ۲۴ تاییدیه ایمنی شهری صادر شده است.

وی تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال ۳۶ هزار و ۴۰۵ دقیقه حادثه و ۱۴ هزار و ۵۰۴ دقیقه حریق در شهر رخ داده که ده نفر فوتی داشته است و عملیات‌های آتش‌نشانان منجر به نجات ۳۹۳ نفر در حوادث و ۱۹ نفر در آتش‌سوزی‌ها شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از کاهش ۵۱ درصدی حوادث آسانسور در نیمه نخست امسال در این شهر خبر داد و افزود: در این مدت حوادث سقوط در چاه ۳۱ درصد و غرق‌شدگی ۲۵ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 393102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.