ساخت دستگاه سنجش توانایی‌های ورزشکاران

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید و ساخت مجموعه تجهیزاتی شده‌ است که با استفاده از آن می‌توان توانایی‌های ورزشکاران را در حوزه‌های ورزشی مختلف مورد سنجش و ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هر ورزشکار در هر رشته ورزشی نیاز به یک سطح از توانمندی‌های آمادگی جسمانی دارد؛ به عنوان مثال فاکتورهای سرعت، توان قلبی تنفسی، چابکی، انعطاف‌پذیری، قدرت انفجاری عضلات پا برای یک هافبک فوتبال، بسیار ضروری است.

در واقع تشخیص این موضوع به صورت شخصی چندان قابل اعتماد نیست؛ شرکت دانش‌بنیان "دانش‌سالار ایرانیان"، توانسته است دستگاهی را تولید و طراحی کند که اندازه‌گیری‌ها را به منظور بررسی توان فیزیکی و جسمانی ورزشکاران حوزه‌های مختلف، با دقت بسیار بالا انجام ‌دهد، سپس با استاندارد ملی و جهانی مقایسه کرده و قابلیت ورزشی اشخاص را مورد سنجش قرار دهد.

این شرکت تاکنون هشت محصول را در حوزه اندازه‌گیری علوم ورزشی به عنوان محصولات دانش‌بنیان ارائه کرده است که مهم‌ترین آن‌ها دستگاه آنالیز توزیع فشار کف پا نام دارد. تمام این محصولات، فاکتورهایی از ورزشکار را ارزیابی می‌کند که به مربیان یا متخصصان ورزشی کمک می‌کند تا بتوانند برنامه علمی دقیق‌تر و بهتری برای ورزشکاران تجویز کنند.

دستگاه‌های تولید شده به مربیان ورزشی کمک می‌کند تا کسانی را برای تیم‌های خود انتخاب کنند که از نظر فیزیولوژیکی و جسمانی، کفایت و توانمندی لازم را داشته باشند؛ ضمن اینکه می‌توان به واسطه سنجش‌های مورد نظر، شاخص صحیحی را برای خرید بازیکنان ورزشی، مورد ارزیابی قرار داد.

مجتبی گوهری، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در توضیح اهمیت کارایی دستگاه‌های مورد نظر گفت: در گذشته سنجش‌ بازیکنان به صورت چشمی و سنتی انجام می‌شد؛ به عنوان مثال مربی با چشم و تجربه خود افراد را آنالیز و انتخاب می‌کرد. این قضاوت با روحیه مربی در آن روز ارتباط داشت، اما دستگاه جدید امکان قضاوت را در یک شرایط مساوی و متعادل برای افراد ایجاد می‌کند.

کد خبر 393101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.