نصب ۲۷ سایت مخابراتی در مرزهای شلمچه و چذابه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان با اشاره به افزایش خدمات ارتباطی در مرزهای ایران با عراق، گفت: ۲۷ سایت سیار و ثابت مخابراتی در مسیر مرزهای شلمچه و چذابه برای پوشش تلفن همراه، اینترنت و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی نصب شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی صالح نساج اظهار کرد: ۱۳ سایت ثابت از اپراتورهای اول و دوم و ۱۴ سایت سیار به منظور تکمیل ظرفیت پوشش و جلوگیری از هر گونه اختلال ارتباطی در دو مسیر چذابه و شلمچه نصب شده است.

وی افزود: با این سایت‌های سیار و ثابت امکان ارائه خدمات شبکه مخابراتی برای ۱۰ هزار نفر به صورت همزمان در این دو مرز بدون ایجاد هیچ‌گونه اختلالی فراهم شده است.

صالح نساج ادامه داد: امسال با توافقی که با کشور عراق انجام گرفت تعرفه رومینگ تلفن همراه شش هزار ریال تخفیف داده شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان گفت: امسال به دلیل اینکه پیش بینی شده تعداد زائران اربعین حسینی بسیار بیشتر از سال گذشته باشد یک سایت سیار مخابراتی را به تعداد سایت‌های موجود اضافه کرده و پهنای باند را نیز گسترش دادیم.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۱۷ تا ۳۰ مهر ماه امسال در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی ادامه دارد، افزود: برای سایت‌های مخابراتی دیزل ژنراتورهایی را تهیه کرده ایم که در زمان قطعی برق این سایت ها همچنان خدمات ارائه دهند.

صالح نساج ادامه داد: در مسیر هر دو مرز شلمچه و چذابه چهار نسل 2G، 3G، 4G و 5G شبکه مخابراتی به زائران ارائه می شود.

وی تصریح کرد: برای ارائه خدمات هر چه بهتر به زائران اربعین حسینی از بستر فیبر نوری، رادیویی و تجهیزات ماهواره ای استفاده می شود تا کمترین مشکل و خطا را در شبکه مخابراتی وجود داشته باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان اظهار کرد: بر اثر سیل فروردین ماه امسال در این استان به بستر فیبر نوری در مرز چذابه صدمات زیادی وارد شد و هشت میلیارد ریال برای بازسازی آن هزینه شد.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی در دو مرز چذابه و شلمچه امکان استفاده از اینترنت WiFi را دارند، تصریح کرد: زائران با اعلام کد ملی و مشخصاتی که مورد نیاز است می توانند از این بستر استفاده کنند.

کد خبر 393098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.