آخرین جزئیات از وضعیت کارکنان متروی تهران

روز گذشته –شنبه ۲۰ مهرماه- خبری روی خروجی برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه برخی کارکنان بخش انتظامات شرکت مترو تهران مقابل این شرکت تجمع کرده و به وضعیت شغلی خود اعتراض کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برخی ابهامات به وجود آمده در خصوص وضعیت شغلی این افراد باعث نگرانی و ایجاد این ذهنیت در آنان شده بود که در شرایطی منجر به تعدیل آن‌ها بشود.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جزئیات این موضوع، اظهار کرد: ما نگرانی این کارکنان مترو را درک می‌کنیم، اما باید تاکید کنم اصلا جای هیچ نگرانی و دلهره‌ای نیست چراکه این موضوع تنها یک جابجایی درون‌ سازمانی است و به هیچ عنوان قصد اخراج یا تعدیل این افراد را از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به پایان کار ساخت برخی ایستگاه‌های مترو و نیاز نداشتن شرکت به آن‌ها در این بخش، با هماهنگی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران تصمیم گرفته شد این نیروها در بخش‌های دیگر شهرداری بکارگیری شوند.

معاون حمل و نقل و شهردار تهران تاکید کرد: با جابجایی این کارکنان به بخش‌های دیگر شهرداری، در نوع قرارداد آن‌ها با شرکت راه آهن شهری تهران هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود ضمن اینکه حقوق و مزایای آن‌ها هم مثل سابق پرداخت می‌شود.

پورسیدآقایی در رابطه با فیلم منتشر شده از درگیری روز گذشته بین کارمندان و هیئت مدیره شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه، گفت: چند نفر از کارکنان مترو برای اینکه در مترو بمانند و برای مقاومت در برابر جابجایی  به بخش‌های دیگر شهرداری سعی در ایجاد درگیری داشته‌اند که با توجه به نیاز نداشتن به آن‌ها در این بخش و تصمیم اتخاذ شده، این کار امکانپذیر نیست و باید به بخش دیگری که برای آن‌ها درنظر گرفته شده است منتقل شوند.

علی امام، مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه (مترو)‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: قرار است ۷۰ نفر از نگهبانان شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با حفظ قرارداد خود با این شرکت، به مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران با توجه به نیاز به نگهبان در مناطق مامور شوند و در صورت نیاز مجددا به مترو باز می‌گردند.

وی ادامه داد: برای برخی از این افراد شبهه‌ای به وجود آمده بود که شاید به قرارداد آن‌ها با شرکت خاتمه داده شود، اما در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور محمد نعیمی‌پور، رئیس هیئت مدیره شرکت راه آهن شهری تهران و حومه برگزار شد سعی کردیم ابهام‌زدایی شود. در خصوص جزئیات این کار توضیحاتی ارائه شد که جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و با حفظ قرارداد با شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و پرداخت حقوق و مزایای آن‌ها طبق گذشته، به مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران به عنوان نگهبان مامور می‌شوند و مشکل خاصی وجود ندارد.

امام گفت: از طریق اداره‌کل منابع انسانی شهرداری تهران کار انتقال نیروها به مناطق در حال انجام است، اما مشکلی در پرداخت حقوق و مزایای آن‌ها وجود ندارد و به روز است.

بیشتر بخوانید:

محل فعالیت ۷۰ کارمند مترو به یگان حفاظت شهرداری تهران انتقال می‌یابد

غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با رسانه‌ها در رابطه با این تجمع، اظهار کرد: برخی ابهام‌ها در خصوص وضعیت شغلی تعدادی از کارکنان مترو به وجود آمده و باعث نگرانی و ایجاد این ذهنیت در آنان شده بود که در شرایطی منجر به تعدیل آنان بشود، درحالی که این‌طور نیست و ما این موضوع را به‌شدت تکذیب می‌کنیم.

وی تاکید کرد: هیچ تعدیلی رخ نداده است و اکنون مشکلی وجود ندارد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به سیاست‌های این سازمان برای بهبود فرآیندها در حوزه مدیریت منابع انسانی، خاطرنشان کرد:‌ تصمیم‌هایی گرفته شده است که بتوانیم بهتر از منابع انسانی‌ استفاده کنیم؛ در مترو هم مقرر شده تعدادی از پرسنلی که در شرایط فعلی مازاد هستند با حفظ قراردادهای خود در مترو به بخش‌های دیگر شهرداری مامور شوند چون عموما همه نیروهای رسمی هستند.

محمدی ادامه داد:‌ این افراد در بخش‌های نگهبانی مترو فعال هستند از این رو مقرر شده که در بخش‌های دیگر شهرداری مشغول به فعالیت شوند.

وی تصریح کرد:‌ برخی اخبار غلط به این افراد رسیده یا ابهام‌هایی برای آنان ایجاد شده که به ایجاد کدورت و تنش برای آنان دامن زده بود.

بیشتر بخوانید:

ماجرای اعتراض کارکنان متروی تهران چه بود؟ + فیلم

کد خبر 393097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.