بوتاس برد، مرسدس قهرمان فصل شد

در مسابقه فرمول یک ژاپن، ولتری بوتاس از تیم مرسدس اولین قهرمانی فصل خود را جشن گرفت همچنین تیم مرسدس نیز قهرمانی خود در بخش تیمی را مسجل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله هفدهم مسابقات فرمول یک در فصل ۲۰۱۹ صبح امروز _یکشنبه ۲۱ مهرماه_ در پیست سوزوکا ژاپن برگزار شد. این پیست بسیار فنی است و به قدرت موتور بالا نیاز دارد و پیش بینی می شد که مرسدس دست بالا را داشته باشد. در تمرینات نیز این اصل ثابت شد و مرسدس ها که هفت قسمت خودرو را اپدیت کرده بودند، بهترین زمان را ثبت کردند.

طوفان نیز بخش مهمی از مسابقه ژاپن بود، چرا که تعیین خط یکشنبه را لغو و آن را به روز یکشنبه و چهار ساعت قبل از مسابقه تغییر داد. در حالی که در تمام تمرینات مرسدس تیم برتر بود، اما در تعیین خط ورق برگشت و چالز لکرک به همراه سباستین فتل با ثبت بهترین زمان در ردیف اول استارت قرار گرفتند. والتری بوتاس و لوییز همیلتون از مرسدس و مکس ورشتاپن و الکس البون از ردبول نیز در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

بالاخره در صبح امروز مسابقه پر اتفاق ژاپن آغاز شد. در استارت لکرک و ورشتاپن در پیچ اول با هم برخورد داشتند و خودرو هر دو راننده آسیب دید. این برخورد دو راننده را به پیت کشاند و ورشتاپن را از دور رقابت خارج کرد. دیگر راننده ردبول یعنی آلبون نیز استارت فاجعه آمیزی داشت و پشت سر دو راننده مکلارن قرار گرفت.

فتل، همیلتون و بوتاس سه راننده برتر بودند و فاصله ها دور به دور کمتر می شد. فتل اولین راننده ای بود که برای تعویض لاستیک به گاراژ وارد و با لاستیک سافت خارج شد، جنگ استراتژی ها آغاز شد. بوتاس نیز پس از او وارد پیت شد و لاستیک مدیون انداخت.

پس از این پیت استاپ بوتاس برای آندرکات کردن همیلتون بسیار سریع شده و هم تیمی اش خیال پیت استاپ نداشت. بالاخره همیلتون به پیت رفت و با فاصله ۲۲ ثانیه نسبت به فتل به پیست باز گشت. شرایط سخت پیست استراتژی تیم ها را به هم ریخته و به نظر می رسید همیلتون، بوتاس و فتل باز هم باید تایرهای خود را عوض کنند.

در نهایت سه راننده به پیت رفتند و تغییری در سه رده اول حاصل نشد. بوتاس اولین قهرمانی فصل خود را جشن گرفت و فتل بالاتر از همیلتون دوم شد. لکرک نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

با این نتیجه تیم مرسدس برای ششمین سال پیاپی در بخش سازنده ها به قهرمانی رسید و بالاتر از فراری و ردبول قرار گرفت.

کد خبر 393084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.