کاهش تعرفه‌های عوارض صدور پروانه‌ ساختمان تا پایان مهرماه

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از کاهش ۱۶ درصدی تعرفه‌های ریالی عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی با هدف رونق بخشی به صنعت ساختمان خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدهادی هاشم‌پور با اشاره به تصویب لایحه کاهش تعرفه‌های ریالی عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی توسط شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان یک سیاست برانگیزاننده، اظهار کرد: در این ماده واحده مقرر شده چنانچه تمام مودیان نسبت به پرداخت کل بدهی خود تا پایان مهرماه اقدام کنند مشمول کاهش ۱۶ درصدی عوارض ساختمانی خواهند شد.

وی ادامه داد: با اجرای مصوبه کاهش عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی دو هدف اعمال راهکاری تشویقی در جهت احیای صنعت ساختمان و افزایش حجم خدمت‌رسانی به شهروندان دنبال می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز، تحقق اهداف کلان این سیاست را به نوعی بهره‌مندی از یک سود مشارکتی برد- برد برای سازندگان، سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت ساختمان از یک‌سو و رونق اقتصادی شهر شیراز از سوی دیگر دانست و افزود: با افزایش منابع درآمدی پایدار، شهرداری می‌تواند ضمن تزریق نقدینگی و انجام برنامه‌ریزی‌های بهینه و متناسب با نیاز شهر، زمینه دستیابی به رفاه اجتماعی بیشتر را فراهم کند.

هاشم پور از ادامه کاهش عوارض در ماه‌های آینده نیز با هدف رونق بازار ساخت و ساز خبر داد و خاطرنشان کرد: البته این موضوع روندی کاهشی به خود می‌گیرد، لذا پیشنهاد می‌شود مودیان از فرصت باقیمانده تا پایان مهرماه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاهش ۱۶ درصدی عوارض ساختمانی شهرداری شیراز می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

کد خبر 393083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.