‍ مرز مهران رکورددار تردد زائران عتبات عالیات

رئیس ستاد اربعین ایلام گفت: در کمتر از ۱۳ روز، یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده‌اند و در یک روز گذشته بیش از ۳۲۶ هزار زائر از این مرز عبور کرده‌اند.

به‌گزارش ایمنا، به‌ نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: طی ۱۴ ساعت گذشته ۲۰۰ هزار نفر در مرز مهران تردد کرده‌اند که تا ۲۰ مهرماه به ‌میزان تردد زائران، اربعین سال گذشته است.

او از تردد ۳۲۶ هزار و ۱۲۶ نفر ظرف یک روز گذشته از مرز مهران خبر داد و گفت: از این میزان ۲۴۹ هزار و ۲۱۱ زائر ایرانی مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کرده‌اند و در همین روز ۷۶ هزار و ۹۱۵ نفر نیز از طریق این مرز وارد کشور شده‌اند.

استاندار ایلام ادامه داد: همچنین در این روز یک هزار و ۲۴۴ زائر خارجی از مرز خارج‌ شده‌اند و یک هزار و ۱۹۹ زائر خارجی نیز از طریق مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

او در ادامه از خدمت‌رسانی به زوار در عمق ۱۵ کیلومتری خاک عراق خبر داد و گفت: آب‌رسانی به زوار با تانکرهای سیار ادامه دارد.

سلیمانی دشتکی در ادامه به وجود برخی مشکلات اشاره کرد و گفت: اگر برخی اوقات خدمات‌رسانی مطلوب نیست به خاطر تراکم جمعیت و  امکان نداشتن تردد با وسیله نقلیه در آن‌ طرف مرز است.

او افزود: البته با کمک همه ارگان‌ها و نهادها و با نصب آب‌سردکن‌ها و توزیع یخ با تانکرهای سیار مشکل آب تا حدود زیادی رفع شده است و سرویس‌های بهداشتی نیز اضافه شده‌اند.

استاندار ایلام در ادامه از دغدغه خود در موج برگشت زوار گفت و تصریح کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌ها این است که برای برگشت زوار باید اتوبوس به‌قدر کافی وجود داشته باشد. البته حدود ۶۰ درصد زوار با وسایل شخصی آمده‌اند و این‌ یک نکته مثبت است، حدود ۴۰ درصد نیز با اتوبوس باید جابجا شوند.

سلیمانی دشتکی افزود: روز دوشنبه هیئتی از ستاد مرکزی اربعین به مهران می‌آیند و بحث حمل‌ونقل را به‌صورت ویژه پیگیری می‌کنند.

او از تردد یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کمتر از ۱۳ روز گذشته خبر داد و گفت: از این میزان یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار نفر خارج‌ شده و بیش از ۳۵۰ هزار نفر نیز از طریق مرز مهران به کشور بازگشته‌اند.

کد خبر 393081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.