کاشت بیش از ۴۵ هزار گلدان گل پاییزی در بیرجند

شهردار بیرجند از کاشت بیش از ۴۵ هزار گلدان گل پاییزی در پارک‌ها، میادین، فضاهای سبز و باغچه‌های این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدعلی جاوید اظهار کرد: گلکاری پاییزی میادین ، بلوار ها و بوستان‌های شهر بیرجند همه ساله از اوایل مهرماه آغاز می‌شود تا پوشش کامل فضاهای سبز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال ۳۰ هزار گلدان داودی و ۱۵ هزار گلدان کلم زینتی خریداری و در میادین، بلوارها و لچکی‌های سطح شهر کاشته شده است.

شهردار بیرجند تاکید کرد: کاشت گل و گیاه در پارک‌ها و فضاهای سبز شهری به ویژه در فصول سرد سال باعث افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد فضایی مناسب برای تفریح، پیاده‌روی و سرگرمی شهروندان می‌شود.

جاوید با بیان اینکه ملک مخروبه جمهوری ۱۴ به مساحت ۳۳۵ متر مربع توسط شهرداری بیرجند برای ایجاد پارکینگ روباز تخریب شد، خاطرنشان کرد: ایجاد پارکینگ در این منطقه از شهر با توجه به تراکم جمعیتی بالا و تردد بسیار خودروها که در بعضی موارد زمینه دسترسی شهروندان به بازارهای تجاری منطقه است، اهمین زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله بر تعداد وسایل نقلیه در شهر افزوده می‌شود و این افزایش باعث تشدید تراکم به ویژه در مناطق مرکزی شهر خواهد شد.

شهردار بیرجند گفت: با افزایش جمعیت و رشد غیر اصولی شهرها از یک طرف و افزایش خودروها از سوی دیگر به منظور کاهش ترافیک، احداث پارکینگ های عمومی به عنوان یکی از راهکارهای موثر مدنظر شهرداری بیرجند قرار دارد.

جاوید از اعزام  یکی از آتش‌نشانان شهرداری بیرجند به دوره آموزشی ارتقاء قابلیت مدیریت بحران شهرداری‌ها به میزبانی کشور ژاپن خبر داد و افزود:  این دوره به دنبال انعقاد قرارداد سازمان شهرداری‌های کشور با نماینده دولت ژاپن در ایران برگزار شده است.

کد خبر 393075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.