انضباط مالی، امید و مشارکت مردمی/یکسال تلاش در شهر

شهردار اصفهان گفت: تقویت قدرت اقتصادی شهر و ایجاد شرایط اجتماعی مناسب، توجه به محیط زیست و حرکت در جهت رشد هوشمند شهر، افزایش کارایی با کمترین منابع مالی، رویکرد استراتژیک و تاکید بر پویایی شهروندان و تلاش برای رشد منطقه‌ای از اهداف ماست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز یکشنبه -۲۱ مهرماه ۹۸- در نود و هشتیمن جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله شهرداری اصفهان اظهار کرد: حرکت دو ساله مدیریت شهری نقطه عطفی در تاریخ مدیریت شهری اصفهان است، زیرا همه تلاش کردیم در شرایط سخت اقتصادی کشور، امید و نشاط در دل مردم ایجاد شود. امروز شاهد وجود این فضا در شهر اصفهان هستیم و سعی کردیم تا با مشارکت تمام ذی نفعان و مردم شهر را بسازیم و حقوق شهروندیشان را  تامین کنیم.

وی با بیان اینکه فضای مناسبی ایجاد شده تا همه افراد در راستای توسعه شهری اظهار نظر کنند، گفت: برای صیانت از بیت المال تمام پروژه‌های نیمه تمام فعال شده است؛ البته با یک برنامه سنجش پذیر به میدان آمده‌ایم و امروز مجموعه اقدامات در تمام بخش‌های شهرداری زمینه سنجش پذیری را فراهم کرده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تمرکز مدیریت شهری بیشتر در اجرای پروژه‌هایی بوده که اثر بخشی آن متوجه همه مردم می شود و آثار همیشگی همراه دارد، پروژه های پیاده راه سازی چهارباغ، رینگ چهارم، خط دوم مترو، بازسازی اتوبوس‌های فرسوده، طرح جامع شهر اصفهان، برنامه اصفهان ۱۴۰۵، طرح ۲۰۲۰ از جمله پروژه‌هایی است که آثار بلند مدتی برای شهر دارد.

وی با اشاره به حضور پررنگ سرمایه‌گذاران در شهر اصفهان گفت: علاوه بر جلب مشارکت بخش خصوص انضباط مالی شهرداری در دو سال گذشته افتخار بزرگی است و ساماندهی سرمایه‌های انسانی در شهرداری یکی دیگر از موفقیت‌های این دوره است.

شهردار اصفهان ادامه داد: تلاش در جهت توسعه کارآفرینی و اشتغال موفقیتی است که با فعال شدن پروژه‌های نیمه تمام و اجرای پروژه‌های جدید که موجب رونق کسب و کار شده، محقق شده است، زیرا هر پروژه تعداد زیادی اشتغال ایجاد کرده و فضای عمرانی شهر را رونق داده است.

قدرت اقتصادی اصفهان تقویت می شود

نوروزی ادامه داد: اصلاح زیرساخت‌های شهر که آثار آن برای همه روشن خواهد شد، سامانه املاک، سامانه بودجه شهرداری، بارگذاری و شفاف سازی اطلاعات شهرداری اصفهان، عقد قراردادهای AVL و AFC برای هوشمندسازی شهر از دیگر فعالیت‌های انجام شده در بازه زمانی مهرماه ۹۷ تا مهر ۹۸ است.

وی گفت: تقویت قدرت اقتصادی شهر و ایجاد شرایط اجتماعی مناسب، توجه به محیط زیست و حرکت در جهت رشد هوشمند شهر، افزایش کارایی با کمترین منابع مالی، رویکرد استراتژیک و تاکید بر پویایی شهروندان و تلاش برای رشد منطقه‌ای از اهداف ماست.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پیشرفت شهر اصفهان را در پیشرفت شهرهای همسایه می‌بینیم، افزود: تلاش می‌کنیم رشد منطقه‌ای داشته باشیم که در این راستا تکمیل خطوط قطار شهری حومه اصفهان  برای شهرداری حائز اهمیت است.

نوروزی با تاکید بر اینکه به دنبال فرصت سازی برای آینده تمام شهروندان هستیم، تصریح کرد: می‌خواهیم میان تمام شهروندان برابری ایجاد و به سوی یکپارچگی اجتماعی حرکت کنیم تا بسیاری از مشکلات رفع شود؛ همچنین در تلاش هستیم تا شاهد ایجاد شهری زیست پذیر و رقابت پذیر باشیم.

وی گفت: امروز در اصفهان شاهد رونق پروژه‌های عمرانی هستیم، اما برخی این مهم را بر نمی‌تابند و مباحث بی معنا را مطرح می‌کنند.

شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از اینکه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و ورزشی در شهر رونق گرفته است، افزود: با رونق فعالیت‌ها و پروژه‌های شهری سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در شهر پیدا کرده‌اند.

نوروزی تاکید کرد: کسانی که می گویند کار عمرانی در شهر انجام نمی‌شود، با نادیده گرفتن تلاش‌ها و انعکاس غلط اطلاعات، در حق  شهروندان ظلم می‌کنند. قراردادهای پروژه‌های عمرانی شهر به هیچ عنوان تأخیر نداشته و اجرای پروژه‌ها حتی در روزهای تعطیل نیز به صورت چند شیفته فعال است. خوشبختانه با تدابیر انجام شده در برخی پروژه‌ها از برنامه زمانبندی جلوتر هستیم.

توزیع عادلانه خدمات در شهر

وی با اشاره به گزارش عملکرد یک ساله بخش پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین اظهار کرد: انجام و تحویل گیری ۱۲ پروژه پژوهشی بزرگ مقیاس و ۱۵ پروژه مسئله محور، حمایت مادی و معنوی از انجام ۱۲۰ پایان نامه دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، فعال سازی هیئت‌های اندیشیه ورز در حوزه‌های عمران، بحران و رصدخانه شهری، برآورد تولید ناخالص داخلی شهر اصفهان(GDP) به روش تولید و مدل جاذبه، ایجاد کارگروه آینده پژوهی و برگزاری نشست آینده پژوهی شهری، استقرار نظام و سامانه مدیریت دانش در شهرداری، ثبت تجارب خبرگان و بازنشستگاه از جمله اقدامات انجام شده در این بخش بوده است.

شهردار اصفهان تدوین آمارنامه سال ۹۷ با مشارکت بیش از ۷۰ ارگان شهری در نیمه نخست سال جاری را یکی از اقدامات انجام شده در مدیریت برنامه ریزی و بودجه عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی و به روزرسانی سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات در شهرداری(سیما)، پیاده سازی و بومی سازی مدل عدالت مکانی به عنوان ابزار تصمیم ساز به منظور دفع تبعیض و برقراری عدالت مکانی در تخصیص پروژه‌های مناطق ۱۵ گانه، راه اندازی سامانه رصد اطلاعات(رصا) با رویکرد ارایه داشبورد مدیریتی و آموزش کاربران جهت استفاده مدیران از اطلاعات و شاخص‌ها، تدوین دستورالعمل راه اندازی تالار مانیتورینگ شهرهای ایران (تماشا) به منظور اشتراک گذاری اطلاعات مشترک کلانشهرها از دیگر اقداماتی است که در یک سال گذشته انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین سند جامع SDI شهر اصفهان، انتخاب شهرداری اصفهان به عنوان دبیرخانه SDI شهری و راه اندازی مجدد کارگروه اطلاعات مکانی شهر(SDI)، راه اندازی کمیته و کارگروه تخصیص، تدوین بیانیه مشکلات شهر و شهرداری، تحلیل مضمون خواسته‌های متخصصان از مدیریت شهری در برنامه‌های اصفهان را بخش دیگری از عملکرد مدیریت برنامه و بودجه شهرداری اصفهان اعلام کرد.

اجرای پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف

نوروزی با اشاره به اجرای ۱۵۳۳ پروژه‌ تا پایان خرداد ۹۸ در شهر افزود: از این تعداد ۲۰۰ پروژه آی تی، ۱۰۵ پروژه در بخش پژوهش، ۱۱۸۱ پروژه عمرانی و ۶۸ پروژه مشارکتی بوده است.

وی تعداد پروژه‌های مهم منطقه‌ای به تفکیک آخرین وضعیت پروژه را شامل پنج پروژه اتمام یافته، ۳۱ پروژه احداث، ۲۹ پروژه تملک، شش پروژه تملک و احداث، سه پروژه طراحی و تملک و ۲۰ پروژه مطالعات و طراحی و ۲۴ پروژه آغاز نشده اعلام کرد.

شهردار اصفهان با اشاره به تعداد پروژه‌های مهم منطقه‌ای به تفکیک آخرین متولیان پروژه، ادامه داد: ۵۰ پروژه در بخش معاونت حمل ونقل و ترافیک، ۳۷ پروژه در معاونت خدمات شهری، ۲۲ پروژه در سازمان فرهنگی تفریحی و هفت پروژه معاونت شهرسازی و معماری از جمله این پروژه‌ها است.

وی تصریح کرد: طرح «اصفهان در مسیر امید، شهرداری در مسیر تعالی»، تسریع مدل ارزیابی تعالی سازمانی به مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری، حضور در شانزدهمین جایزه ملی تعالی به عنوان نخستین شهرداری در کشور و دریافت تقدیرنامه سه ستاره برای نخستین سال حضور در سطح ملی با بیش از ۱۰۰۰ نفر ساعت آموزش و تدوین اظهارنامه تعالی سازمانی و شناسایی و اولویت بندی ۸۰ پروژه بهبودی، انعقاد تفاهم نامه با سازمان ملی بهره وری در راستای دریافت مشاوره‌های آنها برای ارتقاء بهره وری شهرداری و استقرار نظام مدیریت بهره‌وری در بخش نوسازی و تحول اداری انجام شده است.

نوروزی افزود: در این بخش همچنین تشکیل ۱۴ کارگروه جهت تهیه اظهارنامه سال ۹۸ شهرداری اصفهان و انجام نیازسنجی آموزشی سال ۹۸ با استفاده از تحلیل محتوای برنامه اصفهان ۱۴۰۰ ، استخراج نیازهای آموزشی از بیانیه مشکلات، مصاحبه با صاحب نظران و خبرگان، نیازسنجی از حوزه‌های مخاطب و اولویت بندی نیازهای آموزشی و ارایه تقویم آموزشی ماهانه و برگزاری ۱۹۲ عنوان آموزشی مختلف با حضور بیش از ۱۶ هزار نفر در مجموع حدود ۷۲ هزار نفر ساعت آموزش صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه انتقال مرکز داده قدیم به مرکز داده جدید و تامین تجهیزات، ذخیره سازی و پشتیبانی از مرکز داده شهرداری اصفهان در سازمان فناوری اطلاعات انجام شده است، اظهار کرد: در این سازمان همچنین برقراری ارتباط ۱۵۰ نقطه ترافیکی سطح شهر به شبکه فیبر نوری سازمان فاوا و اتمام شناسایی تغییرات و به روز رسانی نقشه‌های پایه با استفاده از عکس‌های هوایی، تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های لیدار انجام شده است.

شهردار اصفهان گفت: در راستای توسعه سرمایه انسانی، تصویب بخشنامه پاداش ارفاقی کارکنان(با محوریت کارگران) و ایجاد حدود ۸۰ میلیارد ریال صرفه جویی، ادغام شرکت‌های طرف قرارداد تامین نیرو و کاهش سود شرکت از سه درصد به ۱.۲ درصد با صرفه جویی حدود ۷۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ و آسیب شناسی و عارضه یابی نظام پرداخت‌های کارکنان(جبران خدمت)، تشکیل کارگروه حقوق و دستمزد در یکسال اخیر صورت گرفت.

وی با اشاره به عملکرد تامین منابع درآمدی شهرداری اصفهان شامل «وام»، «اوراق مشارکت» و فروش  اموال غیرمنقول، گفت: درآمد دوره بدون وام، اوراق و فروش در یکسال گذشته ۲۴.۵۸۳ میلیارد ریال، اوراق مشارکت هفت هزار میلیارد ریال و وام ۲۵۰ میلیارد ریال و فروش اموال غیرمنقول ۳.۲۷۲ میلیارد ریال وصول شده که کل درآمد دوره ۳۵.۱۰۵ میلیارد ریال بوده است.

اجرای بیش از دو هزار برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی

نوروزی به ارایه گزارشی از عملکرد یکسال سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی پرداخت و گفت: شناسایی ۲۰۱ مسئله فرهنگی اجتماعی کلانشهر اصفهان و تمرکز بر ۲۷ مسئله اولویت دار آن، برگزاری بیش از ۸۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شش ماه دوم سال ۹۷ از جمله عملکرد این سازمان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تعداد برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برگزار شده، اظهار کرد: در این سازمان و مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان در مجموع ۲۰۲۵ برنامه اجرا شده است، همچنین میزان رضایت از برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته ۷۸.۳ درصد بوده است.

نظافت حدود ۴۵ میلیون مترمربع معابر شهر به صورت روزانه

شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان طی یکسال اخیر، اظهار کرد: نظافت حدود ۴۵ میلیون مترمربع معابر شهر اصفهان به صورت روزانه و جمع آوری پسماند خشک در سطح شهر با ۷۶ ایستگاه بازیافت(ثابت و سیار)، جمع آوری ۹۹۰ تن پسماند تر و ۱۲۰ تن پسماند خشک به صورت روزانه و رنگ آمیزی جداول و نرده‌ها به متراژ ۲۰۰ کیلومتر انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت دبیرخانه ستاد خدمات سفر گفت: ارایه خدمات سفر به مسافران نوروزی حدود یک میلیون و ۲۵۸ هزار نفر، برپایی ستادهای هدایت مناطق دو، شش، ۹، ۱۲ و ۱۵ ، آماده سازی مکان‌های اقامت موقت گردشگران با ظرفیت حدود ۱۸۰ هزار نفر شب خواب انجام شده است.

نوروزی گفت: در راستای مدیریت بهینه سازی، نگهداری و تعمیرات، اقداماتی همچون نظارت بر اجرای قراردادهای نگهداری و تعمیرات در سطح شهر اصفهان با ارزش تاسیسات بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان با مبلغ نگهداری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان، کنترل ایمنی و نگهداری و تعمیرات تعداد ۲۶۲ سایت بازی با هزینه‌ای بالغ بر ۷۷ هزار مترمربع مساحت کفپوش انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته رفع سد معبر ۴۵ هزار و مورد صنوف، تابلوهای غیرمجاز، خودروهای فرسوده توسط متصدیان اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری انجام شده است، تصریح کرد: جمع آوری دو هزار و ۴۰۶ مورد دستفروش و متکدی، ۹ هزار و ۷۷۷ مورد کنترل ضایعات و بیش از ۳۳ هزار مورد کنترل ساختمان ثبت شده است.

کسب رتبه نخست مدیریت مصرف انرژی

شهردار اصفهان با اعلام گزارشی از فعالیت‌های مدیریت مصرف انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: کاهش ۲۵ مگاوات ساعت مصرف برق علاوه بر توسعه شبکه مصرف از طریق برنامه ریزی، اصلاح ساختار شبکه توزیع داخلی و ممیزی انرژی، پاداش ۳۰۰ میلیون تومانی شرکت توزیع برق برای شهرداری اصفهان پیرو ممیزی بیش از ۱۴۸۰ اشتراک برق دیگر از شهرداری، کسب رتبه نخست مدیریت مصرف انرژی و رتبه دوم توسعه انرژی های تجدی پذیر برای شهرداری اصفهان در جمع کلانشهرهای کشور، برگزاری رویداد شهر خورشیدی با حضور شرکت‌های خصوصی و دولتی فعال در این حوزه به همراه کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی، رصد لحظه‌ای تولید و مصرف ۲۷ نیروگاه خورشیدی احداث شده در اماکن شهرداری با ظرفیت بالغ بر ۲۳۰ کیلووات و درآمدزایی بالغ بر ۱۹۲ میلیون تومان از محل فروش برق نیروگاه خورشیدی سالن اجلاس از جمله فعالیت‌های انجام شده به شمار می‌رود.

نوروزی با بیان اینکه طراحی ۱۱۹ طرح به متراژ یک میلیون و ۹۰۲ هزار و ۶۱۳ مترمربع و طراحی سیستم‌های آبیاری تحت فشار(قطره ای، بابلر و بارانی) به مساحت ۸۷۳ هزار و ۸۲۶ مترمربع در سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام شده است، افزود: طراحی ۹۱.۶۹۵ متر خطوط انتقال آب و لوله گذاری، طراحی ۴۶۲ لیتر در ثانیه سیستم‌های پمپاژ و و فیلتراسیون، انجام مطالعات کیفی منابع خاک و آب شهر با حفر ۵۸ پروفیل خاک، گل کاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار بوته و درختکاری ( ۷۰هکتار)، کاهش چمن پر مصرف و جایگزینی آن با چمن آفریقایی و ژاپنی به متراژ ۱۰ هزار و ۱۱۱ مترمربع و توزیع درخت رایگان از دیگر اقدامات این سازمان در یکسال اخیر است.

کد خبر 393068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.