تولد دوباره ساختمان متروکه قرن نوزدهم

گروهی از معماران اهل کمبریج یکی از خرابه‌های برجامانده از قرن نوزدهم را به آپارتمانی مجهز به پنل‌های خورشیدی برای خانواده‌های نیازمند شهر تبدیل کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساختمان فوق که یکی از سازه‌های محبوب قرن نوزدهم بود برای سال‌های متمادی به عنوان دفاتر اداری استفاده شده بود اما در دو دهه اخیر بدون استفاده مانده بود و به‌تدریج به خرابه‌ای در مرکز شهر تبدیل می‌شد. به همین دلیل، کارکنان دفتر فرمانداری کمبریج تصمیم گرفتند با همکاری گروهی از معماران این شهر، خرابه را به محلی برای سکونت افراد نیازمند و بی‌خانمان تبدیل کنند.

ساختمان قدیمی کمبریج که در خیابان ماساچوست این شهر واقع شده است، در سال ۱۸۸۵ با شکوه تمام از جنس آلومینیوم طلاکاری‌شده ساخته شد و در میان ساختمان‌های اطراف جلوه‌ای بی‌نظیر ایجاد کرده‌ بود. این ساختمان به مدت زیادی به عنوان دفاتر اداری مورد استفاده قرار گرفت اما گذشت زمان نمای زیبای آن را به تدریج از بین برد و در ورودی آن به طور کامل پوسیده شد. تمام اجزا فلزی ساختمان، نظیر پلکان‌های اضطراری،  شروع به زنگ زدن کرد و باغ‌های اطراف آن به خیابان‌های آسفالتی تبدیل شد.

کارکنان فرمانداری تصمیم گرفتند خانه را به حال خود رها نکنند و در نتیجه با همکاری گروهی از معماران اهل کمبریج خانه‌هایی با امکانات کامل برای ۱۰ خانواده نیازمند این شهر احداث کردند که هر خانه به طور مستقل مجهز به سرویس‌های بهداشتی مخصوص خود است. هر طبقه دارای یک  آشپزخانه و سالن ناهارخوری است که ساکنان آن طبقه به طور مشترک از آن بهره می‌برند. سازندگان سعی کردند از فضای موجود بیشترین استفاده را ببرند.

طراحی پایدار یکی از مهم‌ترین اهداف معماران در بازسازی خانه قدیمی کمبریج بود و این افراد سعی کردند میزان انرژی مصرفی سازه را تا حد امکان به صفر برسانند. به همین منظور، سازندگان با پنل‌های خورشیدی، کل پشت‌بام آپارتمان را محصور کردند که این پنل‌ها با تولید انرژی تجدیدپذیر میزان انرژی مورد نیاز سالانه ساختمان را تامین می‌کند.

استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی برای تامین روشنایی خانه‌ها و ساخت دیوارهایی با ضخامت دوبرابر دیوارهای معمولی نیز سازندگان ساختمان را در رسیدن به هدف خود برای ایجاد سازه‌ای پایدار یاری کرد.    

کد خبر 393067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.