بهسازی ۵۶۰ هزار مترمربع از معابر شهری

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۶۰ هزار مترمربع از معابر شهر بهسازی شده است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با تأکید بر لزوم ساماندهی معابر شهری اظهار کرد: بهبود و ارتقای وضعیت معابر شهری از جمله شاخصه‌های مهم ارزیابی و رضایتمندی از عملکرد شهرداری و از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان محسوب می‌شود.

وی از اجرای حدود ۶۳ هزار تن آسفالت در سطح معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه حدود ۶۳ هزار تن آسفالت در قالب عملیات روکش و تراش با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان و مساحت ۵۶۰ هزار متر مربع اجرا شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: از این میزان حدود ۵۴ هزار تن آسفالت با هزینه ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در مناطق ۱۵ گانه و ۸۷۰۰ تن با هزینه دو میلیارد تومان و در مساحت ۷۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع در پروژه‌های عمرانی شهر شامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، روشن‌دشت(پینارت) و تقاطع غیرهمسطح روح‌الامین، بلوار فرزانگان و تقاطع غیر همسطح آفتاب و مجموعه پل‌های نصف جهان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های خیابان سازی از ابتدای سال جاری با هزینه ۱۷ میلیارد تومان در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: ساماندهی خیابان پرستار حد فاصل سعدی تا غرضی، احداث باند شمالی خیابان مهدیه و پایانه اتوبوس درون شهری قدس، لوپ‌های غربی تقاطع غیر همسطح بلوار رضوان با کمربندی شرق هم‌چنین احداث خیابان‌های منتظرالمهدی، مصلی حدفاصل چهارراه فرسان تا شهید فهمیده، کمکی ارتش فاز یک، سردار شهید ترک لادانی (بزرگراه شهید خرازی تا خیابان شهید حجازی) از جمله پروژه‌های در دست اقدام است.

مظفر ادامه داد: در یکسال اخیر از مهر ماه ۹۷ تا مهر ماه سال جاری، در مجموع  ۹۲۰ هزار متر مربع از معابر شهر آسفالت شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به تداوم عملیات آسفالت ریزی در سطح معابر شهر، گفت: با توجه به اینکه ساماندهی و بهسازی معابر شهری با اقداماتی چون آسفالت ریزی، پیاده‌روسازی، اجرای کفپوش و جدولگذاری یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های بودجه عمران شهری است، روند اجرایی این اقدامات با اولویت بندی مناطق کم‌برخوردار و با رویکرد تحقق اهداف توسعه پایدار شهری و جلب رضایتمندی شهروندان، برای داشتن معابر با کیفیت تداوم خواهد یافت.

کد خبر 393062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.