رشد شاخص های تولیدی صنایع معدنی در ۶ ماه نخست امسال

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه بخش معدن یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری است که تمامی اقدامات لازم این حوزه در قالب برنامه ای جامع در سطح کشور پیگیری می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال شاخص‌های تولیدی در بخش صنایع معدنی با رشد مواجه بوده است، اظهار کرد: در مدت ۶ ماهه اول سال جاری در تولید محصول نهایی مس ۱۸ درصد افزایش، در فولاد ۶.۵ درصد که ۳ درصد بیشتر از میانگین تولید جهانی این محصول است، در محصولات فولادی ۹.۱ درصد و سیمان بالای ۶ درصد افزایش حاصل شده است.

وی با اشاره به محورهای هفتگانه سیاست‌های اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸ گفت: توسعه بخش معدن یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری است که تمامی اقدامات لازم این حوزه در قالب برنامه ای جامع در سطح کشور پیگیری می شود.

وزیر صمت با اشاره به ضرورت توسعه صنایع فلزات اساسی در سطح کشور افزود: تکمیل زنجیره این صنایع در کشور دارای اهمیت ویژه‌ای است و باید روی فرآوری و همچنین تولید محصول نهایی بیشتر و با برنامه تر کار کنیم.

رحمانی با اشاره به پذیرش ایران در پیمان اقتصادی اوراسیا خاطرنشان کرد: این اتفاق خط بطلانی بر تحریم‌های اقتصادی است و از این فرصت باید استفاده بهینه کنیم و استان های شمال غربی کشور و همچنین حاشیه دریای خزر برای بهره گیری از فرصت های تجاری حاصل شده از این پیمان اقتصادی برنامه‌ریزی دقیق‌تر و اقدامات اجرایی تری را صورت دهند.

کد خبر 393042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.