شرکت "والت دیزنی" چگونه شکل گرفت؟

شرکت والت دیزنی به عنوان یکی از بزرگترین، تاثیرگذارترین و قدیمی‌ترین تولید کنندگان انیمیشن، کارتون و فیلم در سراسر دنیا شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اغلب افراد با شنیدن نام "والت دیزنی" به یاد کارتون‌ها و انیمیشن‌ها و پارک دیزنی لند می‌افتند؛ انیمیشین‌های معروفی مانند سیندرلا، میکی ماوس، سفید برفی و پینوکیو از جمله محصولات این شرکت است. والت دیزنی (The Walt Disney Company) در ۱۶ اکتبر سال ۱۹۲۳ به شکل یک استودیوی کوچک انیمیشن‌سازی توسط "والت دیزنی" و برادرش "روی الیور دیزنی" تاسیس شد، اما استودیوی کوچک به سرعت توسعه پیدا کرد و به یکی از بزرگترین استودیوهای هالیوود تبدیل شد. هم اکنون دفتر اصلی شرکت والت دیزنی در شهر "بربنک" در کالیفرنیا قرار دارد.

والت در سال ۱۹۰۱ در شیکاگو آمریکا متولد شد. او از کودکی به هنر و نقاشی علاقه خاص داشت، به طوری که در دوران تحصیل خود برای نشریه مدرسه نقاشی می‌کشید. والت در دوران نوجوانی خود نیز برای تبلیغات، برنامه‌های تئاتر و کاتالوگ‌ها نقاشی می‌کرد، سپس او در یک شرکت ساخت انیمیشن تبلیغاتی در "کاتزاس سیتی" مشغول بکار شد. والت پس از مدتی متوجه شد که به تکنینک‌های انیمیشن‌سازی علاقه‌مند است و با استفاده از یک دوربین امانتی از محل کار خود در منزل شروع به ساخت انیمیشن کرد.

این کار کوچک تجربه‌ای برای موفقیت‌های بعدی و ایده‌های بزرگتر او شد. بالاخره پس از چند بار شکست‌، والت موفق شد استودیوی کوچکی راه‌اندازی کند و در آنجا کارتون و انیمیشن بسازد. او موفق شد اولین انیمیشین مستقل خود به نام "داستان‌ها آلیس" را بنویسد، این داستان اغراق‌ شده داستان "آلیس در سرزمین عجایب" بود؛ این انیمیشن به قیمت خوبی به فروش رسید. در نتیجه والت توانست به یک استودیوی بهتر در یک منطقه مناسب‌تر نقل مکان کند و در آنجا کارش را ادامه بدهد. او در مدت یک سال ، بیست و شش قسمت از انیمیشنی به نام "اسوالد، خرگوش خوش شانس" را ساخت. 

پس از آن والت شخصیت "میکی ماوس" را خلق کرد؛ دو قسمت از انیمیشن میکی ماوس صامت بود، اما قسمت سوم آن با صدای همگام‌ شده تولید شد. بنابراین میکی ماوس به یک ستاره تبدیل شد و محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرد. پس از آن او تصمیم گرفت یک انیمیشن طولانی با نام "سفید برفی و هفت کوتوله" بسازد. ساخت این انیمیشن سه سال طول کشید و در کریسمس سال ۱۹۳۷ روی پرده رفت. بعد از شروع شدن جنگ جهانی دوم، شرایط برای والت دشوار شد، اما او بسیار تلاش کرد و انیمیشن‌های "پینوکیو" و "فانتازیا" را تولید کرد. پس از جنگ نیز به فعالیت خود ادامه داد و انیمیشن‌های کوتاه و بلند و فیلم‌های "جزیره گنج"، "سیندرلا" را تولید کرد و مسیر پیشرفت را ادامه داد.

والت پس از مدتی به این فکر فرو رفت که باید پارکی وجود داشته باشد که والدین نیز بتوانند به همراه فرزندان خود اوقات خوشی را سپری کنند. بنابراین، در سال ۱۹۹۵ پارک جالب "دیزنی لند" را افتتاح کرد. این پارک مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت، محبوبیت خاصی پیدا کرد و تعداد زیادی گردشگر را جذب کرد. در این پارک تفریحی، انسان‌ها نقش شخصیت‌های محبوب کارتونی مانند سفید برفی، میکی ماوس و دانلد داک را بازی می‌کنند. سپس دیزنی لند الگوی بسیاری از پارک‌های سراسر دنیا قرار گرفت. وی در سال ۱۹۷۱ در گذشت، اما حتی پس از مرگ او، شرکت والت دیزنی به فعالیت خود ادامه داد، این افراد که مستقیما توسط والت، آموزش دیده بودند مدیریت شرکت را بر عهده گرفته و راه موفقیت او را ادامه دادند.

کد خبر 393036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.