توضیحات نمکی در خصوص ابتلای شماری از مردم چنارمحمودی به اچ آی وی

وزیر بهداشت گفت: اتفاقی که در خصوص ابتلای شماری از اهالی یک روستا به ویروس اچ آی وی افتاد بهره برداری ناثواب بیگانگانی بود که می خواستند پروژه مشروعیت زدایی جمهوری اسلامی را خارج از این مرزها دنبال کنند.

به گزارش ایمنا، سعید نمکی امروز در نشست خبری خود با اشاره موضوع ابتلای شماری از اهالی روستای چنار محمودی استان چهار محال و بختیای به ویروس اچ آی وی اظهار کرد: در کشور ۴۰ هزار بیمار مبتلا به اچ ای وی مثبت شناسایی شده است که محل زندگی آنها محرمانه است؛ این اولین بار است که مشخص می شود شماری از مبتلایان به اچ ای وی متعلق منطقه خاصی از کشور هستند.

وی ادامه داد: البته اعلام این موضوع از سوی وزارت بهداشت نبود. وزارتخانه از چند ماه قبل در جریان این موضوع و بررسی آن از چند ماه قبل به صورت پنهانی و محرمانه با حفظ عزت مردم منطقه در حال انجام بود. ناگهان این موضوع به دلایلی بیان و باعث جلب بهورز زحمت کش این منطقه شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: می دانستیم که موضوع سرنگ آلوده علمی نیست، هرکسی چیزی را بیان می کند باید برای اثبات آن مدرک داشته باشد، برای من به عنوان ایمونولوژیست، سخت است که در روز اول بگویم ابتلای فردی به ویرروس اچ ای وی به این دلیل است چه برسد به فردی که خارج از این حرفه بخواهد اظهار نظر کند.

نمکی افزود: اتفاقی که افتاد بهره برداری ناثواب بیگانگانی بود که می خواستند پروژه مشروعیت زدایی جمهوری اسلامی را خارج از این مرزها دنبال کنند. این موضوع بلافاصله روی آنتی برخی از رسانه هایی رفت که برای ما آشنا هستند و عناصر  ضد انقلاب و عواملی که می دانستیم به کجا وصل هستند این موضوع را به عنوان یک اقدام زشت نظام خدمت جمهوری اسلامی جلوه دادند و اذهان عمومی را مشوش کردند.

وی تصریح کرد: برای دشمنان نظام قابل باور نبود که اعتماد عمومی به نظام سلامت به قدری باشد که با اعلام وزارت بهداشت  بیش از ۳۱ میلیون نفر در طرح ملی کنترل فشارخون شرکت کنند. قصد داشتیم پس از این طرح طرح کشوری کنترل دیابت را اجرا کنیم اما درست در زمان اجرای این طرح ذهن مردم را مشوش کردند و عنوان شد این افراد برای تست قند خون به مرکز بهداشت مراجعه کرده بودند.

وزیر بهداشت گفت: دشمنان تلاش کردند تا دستاورد اعتماد ۳۱ میلیونی در یک طرح برگ ملی که برای یک گروه آسیب پذیر دیگر طراحی شده شکل نگیرد.

کد خبر 393028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.