اجتماع ۱۰۰ هزار نفری زائران اربعین در امامزاده شاه کرم اصفهان

عضو هیئت امنای آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) گفت: آستان مقدس امام زاده جعفر (ع) مشهور به شاه کرم در روز اربعین سرور و سالار شهیدان میزبان اجتماع بیش از ۱۰۰ نفری زائران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا رجالی ظهر امروز-شنبه ۲۰ مهرماه ۹۸- در جمع خبرنگاران اظهارکرد: امام زاده جعفر (ع) مشهور به امام زاده شاه کرم، فرزند بدون واسطه امام هشتم (ع) است و همان کسی است که در کتب حدیث شیعه و سنّی، فرزند سوّم امام علیّ بن موسی الرّضا علیه السلام به شمار آمده است و ایشان را، جعفر بن الرّضا علیه السلام و به تعبیر دیگر، «ابن الرّضا» می‌خوانند.

وی با بیان اینکه مراسم ویژه روز اربعین هر ساله با حضور صدها هزار نفر از عزاداران حسینی در امامزاده شاه کرم برگزار می شود، تصریح کرد: مراسم روضه خانی، اقامه نماز جماعت، اجرای مراسم تعزیه و مداحی از جمله برنامه های این مراسم باشکوه است.

عضو هیئت امنای آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) ادامه داد: امامزاده شاه کرم یکی از مراکز تجمع اصلی عزاداران حسینی در روز اربعین در اصفهان است و هر ساله عزاداران زیادی حتی از استان های مختلف به این مکان می آیند و گروه های مختلفی نیز با پای پیاده عازم این مکان می‌شوند.  

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم با نهادها و دستگاه های مختلف برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان در امامزاده شاه کرم انجام شده است، گفت: جهت پارک خودروهای زائران، پارکینیگی با ظرفیت گنجایش ۲۰ هزار خودرو در نظر گرفته شده است.

رجالی با تاکید بر اینکه بیمه نامه کلی برای زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است، گفت: خدمت رسانی به زائران توسط یک هزار نفر از نیروهای خدماتی آستان و نیروهای خودجوش مردمی انجام می شود.

وی با بیان اینکه در روز اربعین حسینی شاهد یک اجتماع بزرگ در این امامزاده هستیم، تصریح کرد: وجود امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در سطح استان می‌تواند سبب رونق گردشگری مذهبی شود.

کد خبر 393023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.