محصولات غذایی سالم در کشور متولی ندارد

فعال تولید و توزیع محصولات غذایی سالم گفت: یکی از مشکلات اساسی محصولات غذایی سالم این است که هنوز متولی مشخص برای دادن مجوز، قیمت گذاری عادلانه و معین و نیز ارائه اساسنامه با چارچوب قانونی مشخص در کشور نداریم.

احسان شاه جوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته می‌توان گفت هیچ گونه نظارت کمی و کیفی روی تولید و توزیع محصولات سالم وجود ندارد، اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای است که هر فردی می‌تواند محصولات خانگی تولید کند و بدون برچسب مشخص ادعا کند، سالم است؛ به این دلیل دیوار اعتماد مردم به محصولات سالم درحال فروریختن است.  

وی افزود: دیگر مشکل اساسی در خصوص این محصولات این است که هنوز متولی مشخص برای دادن مجوز، قیمت‌گذاری عادلانه و معین و نیز ارائه اساسنامه با چارچوب قانونی مشخص در کشور نداریم و این امر باعث آشفتگی بازار محصولات غذایی سالم شده است.

مدیر انجمن غذای سالم  "زلال" ادامه داد: برای بهبود اوضاع، علاوه بر تقویت، نظارت و آموزش کافی، باید طرح‌های تشویقی برای دست اندرکاران تولید و توزیع محصولات سالم غذایی در نظر گرفته شود تا این صنعت رونق گیرد.

وی افزود: از جمله طرح‌های تشویقی موثر در ایجاد انگیزه و رونق بازار، می‌توان  به بحث تشویق و تنبیه، برگزاری نمایشگاه‌های ارزان یا رایگان، تبلیغات گسترده رایگان، تخفیفات، معافیت‌های مالیاتی، کمک‌های سازمانی و درون سازمانی و نیز کاهش بروکراسی اداری برای دادن مجوز اشاره کرد.

شاه جوان اظهار امیدواری کرد: با برطرف شدن مشکلات ، این محصولات، جایگاه واقعی خود را در بین مردم پیدا کند و تردید آنها را بهبود بخشد.

کد خبر 393009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.