روایتی کوتاه از فداکارانی بزرگ

فیلمنامه نویس انیمیشن کوتاه "مانکن" از حضور این فیلمنامه در دو جشنواره بین المللی خبر داد و گفت: در اطراف همه ما آدم‌هایی وجود دارند که داوطلبانه و با فداکاری زیاد به شغل‌های سخت و ناخوشایند مشغول هستند تا عزیزان و فرزندانشان در آرامش و شادی زندگی کنند و دوست داشتم در مانکن این افراد را نشان دهم.

بابک شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فیلمنامه "مانکن" اثری با محتوای انسانی و خانوادگی است که در جشنواره های بین المللی دیده شده و در دو جشنواره anima film festival  آذربایجان و mc2film رومانی نامزد بهترین فیلمنامه شده است که امیدوارم پس از اعلام نتایج از آن راضی باشم.

این فیلمنامه نویس با اشاره به ایده اولیه این فیلمنامه گفت: ایده آن زمانی به ذهنم رسید که به طور اتفاقی یک کارتون تک فریمی را در یک مجله طنز دیدم. یک مانکن تست تصادف در آن کارتون کشیده شده بود که از تختخواب بیرون می‌آمد و دستش را دراز کرده بود تا ساعت روی میز که صبح زود را نشان می‌داد خاموش کند. درحالیکه ناخوشنودی در چهره مانکن دیده می‌شد و همزمان با جملاتی مثل "این شغل خوب است" خود را دلداری می‌داد و همان زمان نیز یاد دوستی افتادم که پدرش را به من نشان داد و گفت "پدرم را می‌بینی؟ این مرد ۳۰ سال است که صبح از خواب بیدار می‌شود تا سرکاری که از آن متنفر است برود" و با تاثر ادامه داد: "فقط بخاطر خانواده اش" ایده این فیلمنامه اینگونه در ذهن من شکل گرفت و با بسط دادن آن "مانکن" نوشته شد.

شهیدی اضافه کرد: شک ندارم هرکدام از شما آدم‌های زیادی را از نزدیکان و اطرافیانتان می‌شناسید که همین شرایط را دارند، آدم‌هایی که داوطلبانه و با فداکاری زیاد به شغل‌های سخت و ناخوشایند مشغول هستند تا عزیزان و فرزندانشان در آرامش و شادی زندگی کنند و آینده بهتری برایشان رقم بخورد. من باتوجه به داشتن پیش‌زمینه ذهنی درمورد پدر دوستم، فیلمنامه مانکن را درمورد یک پدر خانواده نوشتم اما همگی ما می‌دانیم که فداکاری و عشق نه جنسیت و نه کوچکی و بزرگی می‌شناسد؛ دوست داشتم با نوشتن این فیلمنامه حتی شده برای چند لحظه نگاه ها را سمت این افراد جلب کنم و از آن مهمتر مخاطب را به این فکر فرو ببرم که چند مانکن در اطرافیانم وجود دارد و آیا قدردان این فداکاری آنها هستم؟ امیدوارم که در این فیلمنامه توانسته باشم لحظه ای ذهن مخاطبان را درگیر کرده باشم.

کد خبر 393001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.