رابطه پنهانی همسر، انگیزه قتل مرد جوان شد

۸ کشته و ۳۰ زخمی در تصادف مرگبار اتوبوس زائران اربعین، پیش بینی بارندگی در ۲۳ استان، دستگیری شکارچیان متخلف تالاب حله، بلاتکلیفی ۳۰۰دانش آموز لرستانی برای دریافت کتاب، افزایش پیرچشمی در کشور و رابطه پنهانی همسر، انگیزه احتمالی قتل مرد جوان عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در بیستمین روز از پاییز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زن و مردی که متهم هستند به ‌دلیل رابطه پنهانی، شوهر زن را به قتل رسانده‌اند دستگیر شده‌اند و بازجویی‌ها از آنها در شرایطی آغاز شده که آنها حاضر نیستند این اتهام را قبول کنند.

مأموران پلیس تهران ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه گذشته از مرگ مردی جوان در خانه‌اش مطلع شدند و وقتی به آنجا رفتند، همسر این مرد توضیحاتی را ارائه داد. او گفت: من شب قبل همراه دختر و پسرم به خانه پدرم رفته بودم و امروز صبح وقتی برگشتم دیدم شوهرم فوت شده است و احتمال می‌دهم او سکته کرده باشد.

بررسی‌های صورت‌گرفته فاش کرد زیبا و حبیب با هم اختلافاتی داشتند. در ادامه سرنخ اصلی به ‌دست آمد و معلوم شد زیبا با مردی به نام صابر از مدت‌ها قبل در ارتباط است. زیبا وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: صابر پسردایی من است و ما از مدتی قبل به هم علاقه‌مند شدیم و در این مدت با هم پنهانی رابطه داشتیم. من از زندگی با شوهرم اصلا راضی نبودم و به‌همین‌دلیل محبت‌های پسردایی‌ام باعث شد به او علاقه‌مند شوم و با اینکه یک دختر و یک پسر دارم، به رابطه با او ادامه دهم. در این میان صابر مرتب می‌گفت باید شوهرم را از سر راه برداریم. حالا هم فکر می‌کنم او شب حادثه وقتی ما در خانه نبودیم به منزلمان آمده و حبیب را کشته است. کارآگاهان بعد از شنیدن اظهارات این زن صابر را بازداشت کردند، اما او وقتی در برابر اتهام قتل قرار گرفت، گفت از ماجرای کشته‌شدن حبیب بی‌اطلاع است و در این ماجرا نقشی ندارد.

بنا بر این گزارش، زیبا و صابر درحال‌حاضر در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

۸ کشته و ۳۰ زخمی در تصادف مرگبار اتوبوس زائران اربعین

بیمارستان امام حسین (ع) مهران محل استقرار مجروحان حادثه برخورد اتوبوس زائران ایرانی در واسط عراق است.

تصادف دو دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی در واسط عراق موجب کشته شدن ۸ زائر و ۳۰ مجروح شد که با اقدامات امدادی مجروحان به بیمارستان امام حسین (ع) مهران منتقل و تحت درمان و اقدامات پزشکی قرار گرفتند.

توقیف کامیونت حامل لاستیک‌های قاچاق در بوکان

سردار مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از توقیف یک کامیونت و کشف ۲۹۲ حلقه لاستیک قاچاق در جاده خاکی روستای "حصار- بوکان" خبر داد و گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

پیش بینی باران ۳ روزه در ۲۳ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران، وزش باد شدید، رعد و برق و کاهش ۴ درجه‌ای دما طی امروز،‌ فردا و روز دوشنبه در ۲۳ استان کشور خبر داد.

طی این مدت در برخی مناطق غرب، شمالغرب در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و شمال همدان و به تدریج روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران، شمال سمنان و خراسان شمالی همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های مرکزی، ایلام، لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده، وزش باد و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

روز دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق استان‌های  تهران،‌ سمنان، البرز، قم،‌ اصفهان،‌کهگیلویه و بویراحمد، فارس و شرق خوزستان بارش پراکنده، وزش باد، گاهی رعد و برق انتظار می‌رود.

اجرای برنامه کشوری حذف هپاتیت C

رمضانی رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت شیوع هپاتیت در کشور اظهار کرد: خوشبختانه با انجام اقدامات پیشگیرانه و تزریق واکسن هپاتیت ویژه متولدین جدید، وضعیت هپاتیت ایران نسبت به کشورهای منطقه بسیار بهتر است و جزو کشورهایی هستیم که میزان شیوع هپاتیت در آن‌ها پایین است.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۵، تعداد ۳۲۵ میلیون نفر مبتلا به انواع هپاتیت شناسایی شده اند و خوشبختانه با تولید داروی هپاتیت در کشور، هیچ کمبودی در زمینه تامین داروی بیماران نداریم.

۳۲ میلیون ایرانی واکس هپاتیت B را دریافت کرده‌اند

رئیس اداره هپاتیت وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر ۳۲ میلیون نفر از مردم ایران واکسن هپاتیت B را دریافت کرده‌اند و البته این به معنای مصونیت در برابر این عارضه نبوده و افراد باید مراقب رفتارهای پر خطر باشند.

دستگیری شکارچیان متخلف تالاب حله

کامبیز عبداللهی رئیس منطقه حفاظت شده حله-کره‌بند در این زمینه، اظهار کرد: در ده روز گذشته تاکنون با درایت و تلاش‌های بی‌وقفه محیط‌بانان تالاب حله توانسته‌ایم ۹ کوخه را تخریب نماییم که با تخریب این کوخه‌ها، ۱۲ رشته تور و طناب جمع‌آوری کرده‌ایم و دو نفر متخلف کوخه‌نشینی را نیز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده‌ایم.

وی افزود: در طول این مدت با کشف سه بهله دلیجه، پنج قطعه قمری، یک قطعه بلبل و هشت قطعه گنجشک از کوخه‌نشینان، همراه با ماموریت‌های شبانه‌روزی محیط‌بانان در منطقه حفاظت شده حله، تلاش گسترده‌ای صورت داده‌ایم و امیدواریم که با افزایش بیشتر اخلاق محیط‌زیستی شهروندان و مردم منطقه، شاهد کاسته شدن از کوخه‌نشینی شویم.

۳۰۰ دانش‌آموز لرستانی کتاب دریافت نکردند

حدود ۳۰۰ دانش‌آموز لرستانی به دلیل تغییر رشته کتاب‌های درسی خود را دریافت نکرده‌اند که به گفته معاون آموزش و پرورش لرستان مشکل آنها طی امروز یا فردا حل می‌شود.

بازگیریان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان بابیان اینکه توزیع کتاب‌های درسی به‌صورت هماهنگ در سراسر کشور صورت می‌گیرد، اظهار کرد: استان لرستان مانند سایر نقاط کشور در روزهای ابتدایی سال در حوزه تحویل دادن کتاب‌های درسی مشکلاتی داشت اما طی روزهای اخیر این مشکلات در استان رفع شده است.

 وی بابیان نحوه توزیع کتاب‌های درسی در سال تحصیلی فعلی، افزود: در سال ۹۸ کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی و دوره دوم متوسطه شاخه نظری و فنی و حرفه‌ای با ثبت سفارش از طریق سامانه فروش و توزیع  مواد آموزشی به نشانی  https://irtextbook.com  انجام‌شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان بیان کرد: دانش‌آموزانی که از تاریخ ۲۰ شهریور ۹۸ به بعد اقدام به ثبت‌نام در مدارس و ثبت سفارش کرده‌اند، کتاب‌های درسی خود را با تأخیر دریافت کردند.

افزایش ۵۳۷ درصدی تماس های ۱۱۰ در مهران

سرهنگ مجید عطائی دبیرقرارگاه اربعین معاونت عملیات ناجا مستقر در مهران از افزایش ۵۳۷درصدی تماس های ۱۱۰ مردم نسبت به سال قبل در ایام اربعین خبر داد و گفت : روزانه توسط هیئت رئیسه ناجا و از طریق پایش تصویری مانیتورینگ مرکز عملیات، تردد زائران در محورهای مواصلاتی، شهر و پایانه مرزی مهران رصد  و دستورات لازم جهت تسهیل تردد و خدمات رسانی به آنها صادر می شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد :با به کارگیری گشت های انتظامی و اطلاعاتی ،راهور و پلیس راه  در مسیر های مواصلاتی استان ایلام ،تا کنون هیچ گونه مشکل انتظامی و  امنیتی در استان نداشته ایم.

۵۵ درصد افراد نابینا و کم بینا زنان هستند

محمد آسایی مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی، گفت: پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰ شاهد افزایش آمار نابینایی و کم بینایی به میزان ۱.۱ بیلیون نفر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار ۳۶ میلیون نابینا و ۲۱۷ میلیون نفر کم بینا در جهان وجود دارد، افزود: درصورت ادغام شدن مراقبت چشم به پکیج خدمات سلامتی که توسط نظام سلامت به مردم ارائه می شود، می توان از این موارد پیشگیری کرد.

افزایش پیرچشمی بین مردم در ۵ سال گذشته

سید فرزاد محمدی مدیر برنامه ملی پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم با اشاره به نقش مهم بینایی در سلامتی و زندگی افراد، افزود: ۷۵ درصد یادگیری افراد با بینایی صورت می گیرد و ۶۶ درصد ناتوانی افراد مربوط به نابینایی می شود. طول عمر افرادی که دچار اختلال بینایی هستند کاهش می یابد و افسردگی، خودکشی، سقوط و شکستن اندام ها در افراد نابینا بیشتر است.

به گفته محمدی، و باید توجه داشت که فرد ۶۵ ساله بدون عینک در فاصله نزدیک نابینا و ناتوان است و به عینک نیاز دارد زیرا دید نزدیک برای زندگی سالم بسیار اهمیت دارد.

۷۳ میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج به مددجویان کمیته امداد

مجتبی احمدلو مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد از پرداخت ۷۲ میلیارد و ۸۳۹ میلیون تومان کمک هزینه به مددجویان مورد حمایت کمیته امداد در ۶ ماهه اول سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال ۹۷ نیز تعداد ۹۰ هزار و ۸۲۳ هدیه ازدواج به جمعیت هدف اهدا شده که اعتبار آن بالغ بر مبلغ ۲۳۹ میلیارد تومان بوده است که از این تعداد ۷۵۹ هزار و ۶۰۵ کمک‌هزینه ازدواج به نوعروسان (۱۸۲ میلیارد تومان با سرانه سه میلیون و ۵۰ هزار تومان) و تعداد ۳۳ هزار و ۲۱۰ مورد هدیه ازدواج پسران (۳۶ میلیارد و ۱۵۱ میلیون تومان با سرانه ۱ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان) اهدا شد.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد ادامه داد: تعداد ۵ هزار و ۳۶۵ مورد کمک‌هزینه ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار (با مبلغی بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۶۸۴ میلیون تومان و سرانه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) و تعداد دو هزار و ۶۴۳ مورد کمک‌هزینه ازدواج به دختران خانواده‌های نیازمند غیر تحت حمایت با اعتباری معادل ۳ میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان با سرانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

احمدلو افزود: به غیر از مساعدت‌های بلاعوض در سال ۹۷ به تعداد ۳۲ هزار و ۴۹۲ نفر وام قرض‌الحسنه ازدواج با اعتباری معادل ۱۴۴ میلیارد تومان (سرانه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) پرداخت شده است.

۳۲سال حبس برای جاعلان ویزای عراق

مردان جاعل که با جعل ویزای عراق از مردم کلاهبرداری می‌کردند، بعد از محاکمه از سوی دادگاه کیفری استان تهران به ۳۲ سال حبس محکوم شدند.

این جاعلان در پی شکایت مردی که سه سال قبل قصد داشت برای مراسم اربعین به کربلا سفر کند بازداشت شدند.

بر اساس محتویات پرونده، این زائر به مأموران گفت: من مدت‌ها بود که قصد سفر به کربلا را داشتم و سعی می‌کردم ویزا بگیرم، اما صف‌ها طولانی بودند تا اینکه با فردی آشنا شدم که گفت می‌تواند در قبال دریافت کمی پول برایم ویزا بگیرد. من هم پول را دادم و چند روز بعد آنها ویزای من را آوردند. زمانی که برای سفر رفتم، در مرز ویزا را بررسی کردند و گفتند که جعلی است و من را برگرداندند.

بعد از شکایت این مرد چند شکایت دیگر نیز به مأموران پلیس ارائه شد. ویژگی‌های ویزاهای جعلی یکسان بود، به‌همین‌دلیل مأموران متوجه شدند که با یک باند بزرگ روبه‌رو هستند که احتمالا مدت‌هاست فعالیت دارد. پرونده توسط مأموران پیگیری و بعد از انجام عملیات گسترده مخفیگاه سرکرده باند شناسایی شد و مأموران او را بازداشت کردند. در بازرسی از خانه این مرد تعداد زیادی ادوات جعل کشف شد. همچنین مأموران پنج هزار ویزای جعلی را نیز از خانه این مرد کشف کردند.

با اعترافات این مرد، ۱۰ همدست او هم بازداشت شدند و در نهایت پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۸ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهمان پای میز محاکمه رفتند. هرچند آنها جعل را انکار کردند و مدعی شدند تحت فشار اعتراف کرده‌اند، اما با حکم دادگاه همه ۱۱ متهم بازداشت شدند. دادگاه متهمان را مجرم شناخت و آنها درمجموع به ۳۲ سال حبس محکوم شدند.

کد خبر 392982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.