فاز نخست طراحی مجموعه زندیه اجرایی می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز گفت: عملیات اجرایی فاز نخست طراحی مجموعه زندیه پس از تصویب طرح آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، جواد بهادری اظهار کرد: طرح مجموعه زندیه با مساحت ناخالص ۱۳ هکتار از ضلع شرقی به بازار وکیل، ضلع غربی به خیابان ۲۲ بهمن، ضلع شمالی به خیابان چاپارخانه و ضلع جنوبی به زیرگذر زند محدود می‌شود.

وی ادامه داد: در طراحی مجموعه زندیه شیراز که در واقع نوع خاصی از منظر فرهنگی در محیطی درون شهری است، بازآفرینی به منظور احیای هویت تاریخی و فرهنگی شیراز و همچنین ارتقاء کیفیت فضای شهری معاصر، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

 معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز افزود: بازآفرینی محیط‌های شهری از رکود اقتصادی، محیطی، اجتماعی و فرهنگی که در اثر زوال و تخریب کالبد فیزیکی به وجود می‌آید، جلوگیری می‌کند.

بهادری خاطرنشان کرد: بازآفرینی مرکز شهر، تلاشی است در جهت آفرینش دوباره محیطی به نحوی که نیازهای مخاطبان امروز فضاهای شهری در عین احترام به هویت تاریخی فضا، تأمین می‌شود.

وی هدف اصلی در روند بازآفرینی را افزایش کیفیت زندگی اجتماع محلی و تضمین مشارکت آن‌ها در این روند دانست.

معاون شهرسازی و معماری شهردار شیراز اضافه کرد: بازآفرینی خلق فضاهای جدید با حفظ ویژگی‌های اصلی فضایی قدیم کالبدی و فعالیتی است و هدف حفظ ویژگی‌های ارزشی بافت قدیمی، خلق ویژگی‌های جدید و متناسب با نیاز روز و تعریف مجدد ارزش‌های گذشته برای پاسخگویی به نیازهای معاصر است.

کد خبر 392979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.