خرافه‌چینی در "چهل وچهار یکم"

خرافه چیزی است که در آن مردم به وجود نیروهای فرازمینی اعتقاد داشته و باور دارند که این نیروها می تواند آنها را به خدا نزدیک کند. در نمایشگاه "چهل و چهار یکم" خرافه‌ها به گونه ای دیگر گرد هم به نمایش گذاشته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خرافات بخش بزرگی از فرهنگ جوامع انسانی را تشکیل می‌دهد. رفتارهایی که هیچ دلیلی برای درستی انجام آن در دست نداریم و غالباً در فرهنگ‌های مختلف به عنوان رسوم اجتماعی بدیهی و بدون نیاز به دلیل در نظر گرفته می‌شوند. مثلاً زدن به تخته برای رد بلا یا بدیمنی گربه سیاه و بسیاری باورهای دیگر. اینکه در تولد شمع‌های روی کیک را فوت می‌کنیم و باور داریم که در زمان فوت کردن شمع باید چشمهایمان را ببندیم و آرزویی کنیم. اینکه دیدن تفاله چایی در استکان نشانه قریب الوقع بودن یک مهمان ناخوانده است؛ اینکه شکستن آیینه، هفت سال پیاپی بدبختی در پی دارد برای از بین بردن این نحوست باید تکه‌های شکسته آینه را جمع‌آوری و زیر نور ماه در خاک دفن کرد؛ از جمله این خرافه‌های بی پشتوانه است.

اکنون این خرافه های رنگارنگ موضوعی برای ۴۴ هنرمند شدند تا آثارشان را در سبک های مختلف به نمایش بگذارند. نیما جهان پور یکی از این هنرمندان است که به خبرنگار ایمنا در خصوص این نمایشگاه می‌گوید: نمایشگاه با مدیریت مهرداد افسری زاده برگزار شد و ۴۴ هنرمند از شهرهای مختلف از جمله تبریز، تهران، اصفهان در آن حضور دارند، همچنین یک هنرمند از کشور آلمان اثر خود را در رشته تصویر سازی به نمایش گذاشته است.

این هنرمند ادامه می‌دهد: دراین نمایشگاه تکنیک های مختلف از جمله عکاسی، سفالگری، تصویرسازی، نقاشی با مدادرنگ درسایزهای متنوع به نمایش گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا ۲۴ مهر از ساعت  ۱۷ الی۲۲ در شهر تبریز، خیابان ولیعصر، مابین چهارراه شریعتی و فلکه مخابرات در گالری آرتمیس میزبان علاقه مندان است.

کد خبر 392957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.