حمایت شورای شهر لنجان از آموزش و پرورش سه‌گانه

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان گفت: شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان در کنار آموزش و پرورش قرار داشته و از آن حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باتوانی در نشست شورای اسلامی این شهرستان که با حضور روسای سه گانه آموزش پرورش شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کمبود معلم یکی از معظلات آموزش و پرورش در مناطق سه گانه شهرستان لنجان به شمار می آید اما طی روزهای اخیر تعدادی از معلمان خرید خدماتی که در سال تحصیلی جدید به کار گرفته نشده اند مرجعات بسیاری را به نمایندگان خود در شورای های اسلامی شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان داشته و از این وضعیت گلایه مند بوده اند.

وی افزود: براساس مباحث مطرح شده با آغاز طرح به‌کارگیری معلمان خرید خدمات این مهم نیز در شهرستان لنجان اجرایی شد اما در سال تحصیلی جدید به این افراد اعلام شده که آموزش و پرورش دیگر نیرو نخواهد گرفت و این وضعیت سبب بیکار شدن این افراد خواهد شد. از این رو نیاز است با همراهی یکدیگر و از مجاری قانونی، خصوصا نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی و همچنین مجمع نمایندگان استان خواسته بحق این افراد را دنبال کرده تا به نتیجه ختم شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم شفاف سازی دریافت هزینه توسط مدارس و بکارگیری نیروهای مختلف در آموزش و پرورش است، تصریح کرد: کمبود معلمان و همچنین کاهش جمعیت دانش آموزی در برخی شهرها و روستاهای شهرستان لنجان سبب شده کلاس های چندپایه در برخی مدارس شکل گیرد که گلایه مندی دانش آموزان و اولیاء انان را به همراه داشته است.

باتوانی اضافه کرد: با توجه به حضور برخی عشایر در شهرستان لنجان نیاز است، تدابیر لازم همچون فعالیت مدارس شبانه روزی در شهرستان لنجان اتخاذ شود تا علاوه بر ارتقاء پوشش تحصیلی فرزندان عشایر، ارتقاء سطح کیفی آموزش و کاهش میزان افت تحصیلی و همچنین تربیت صحیح دانش آموزان در این مدارس انجام گیرد تا در آینده با در اختیار گرفتن مسئولیت های مختلف بتوانند خدمات ارزنده ای را ارایه دهند. 

وی عنوان کرد: براساس گزارشات ارایه شده وضعیت برخی فضاهای آموزشی در بخش های مرکزی، فولادشهر و باغبهادران نامناسب است، تا جایی که براساس برخی ارزیابی های انجام شده کمبود فضاهای آموزشی به عنوان مسئله‌ای بحرانی اعلام شده و یکی از علت های مهم در این خصوص بافت فرسوده مدارس قدیمی است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان لنجان با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان در کنار آموزش و پرورش قرار داشته و از آن حمایت خواهند کرد خاطر نشان کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب به دانش اموزان همه ساله شهرداری ها در خصوص بهسازی، زیباسازی و ایمن سازی فضای آموزشی وارد میدان شده و در این خصوص اقدامات شایانی را انجام می دهند قطعا این مسیر در شهرها و روستاهای شهرستان لنجان ادامه خواهد داشت تا فضای سبز مدارس و... از نشاط لازم برخوردار باشند. 

گفتنی است؛ در اجلاس شورای شهرستان از تلاش‌ها و پاسخگویی مدیران آموزش و پرورش زرین شهر،فولادشهر و باغبادران و همچنین خبرنگار خبرگزاری ایمنا تجلیل شد.

کد خبر 392955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.