سینماجام جم زرین شهر به بهره‌برداری برسد

عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: انتظار می رود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در کنار مدیریت شهری زرین شهر و دیگران مسئولان شهرستان لنجان به صورت ویژه و فوریت وضعیت سینما جام جم زرین شهر را در دستور کار قرار داده تا این مجموعه به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده باقری با بیان اینکه حیات و بقاء یک جامعه با فرهنگ آن گره خورده است، اظهار کرد: امروزه توجه به مسائل فرهنگی و تامین زیرساخت‌های لازم ایجاد نشاط، امید و تعهد در بین شهروندان شده و باعث رشد و ارتقاء سطح اراده و انگیزه‌ نسل جوان خواهد شد و در این بین سینما از جمله رسانه‌های تاثیرگذار در زندگی انسان‌ها بوده که جلوی بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را گرفته است. 

وی با بیان اینکه به اعتقاد  کارشناسان می‌توان از ظرفیت رسانه در جهت ایجاد آرامش اجتماعی استفاده کرد، افزود: سینما یکی از مهمترین ابزار تاثیر گذار در جامعه است که می‌تواند با پرکردن اوقات فراغت نسل جوان از بروز بسیاری معضلات جامعه جلوگیری کند، اما متاسفانه سینمای جام جم به عنوان تنها سینمای بخش مرکزی و شهر زرین شهر سالیان متمادی است که به بهانه‌های مختلف تعطیل است. 

عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه بهره‌برداری از سینما جام جم زرین شهر امروز به یک مطالبه مردمی تبدیل شده است، تصریح کرد: مالک مجموعه جام جم با حمایت‌های دولتی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان اقدام به دریافت قطعه زمینی در یکی از نقاط مرغوب شهر تحت عنوان ساخت سینما و مجموعه فرهنگی کرد پس از گذشت سال‌ها همچنان این مرکز فعالیت خود را آغاز نکرده است. 

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته مردم برنامه ای مشخص برای سینما رفتن و فیلم دیدن دارند، ادامه داد: سینما همواره مخاطبان خاص خود را داشته و شهروندان زرین شهر نیز برای تماشای فیلم هایی که در سینماها اکران می شود از خود تمایل نشان می دهند به گونه‌ای که برای تماشای این فیلم ها به مرکز استان یا فولادشهر مراجعه می کنند. 

باقری اضافه کرد: با توجه به اینکه امروزه به هیچ وجه نمی‌توان تاثیر عمیق سینما را بر زندگی مردم و روابط اجتماعی آنان نادیده گرفت، شورای اسلامی زرین شهر به این موضوع ورود پیدا کرد و طی دو سال گذشته پیگیری‌های متعددی انجام گرفته که این پیگیری‌ها و مطالبه به حق شهروندان خصوصا جوانان برای استفاده از سینما جام جم بدون پاسخ مانده است. 

وی با بیان اینکه پیگیری مطالبات مردم وظیفه شورای شهر است، عنوان کرد: انتظار می‌رود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در کنار مدیریت شهری و دیگران مسئولان شهرستان به صورت ویژه و فوریت این مسئله را در دستور کار قرار داده تا این مجموعه به بهره برداری رسیده و گام های موثری در جهت رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرستان برداشته شود چراکه مالک زمین تاکنون با سرمایه گذاران بخش خصوصی به توافق نرسیده و هیچ عزم و اراده‌ای برای بهره‌برداری و راه‌اندازی سینمای شهر در وی وجود ندارد. 

عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: امروزه اهمیت مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های اجتماعی از هیچکس پوشیده نیست از این رو مدیریت شهری زرین شهر در دوره پنجم تلاش کرده با همراه‌سازی مسیر سرمایه گذاران بخش خصوصی ارتقاء کیفیت زندگی‌ شهروندان را رقم بزند، اما به هیچ عنوان قابل قبول نیست یکی از مرغوبترین زمین‌های شهر تنها نام سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سینما را با خود یدک بکشد. 

وی گفت: اعضاء شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم در تلاش بوده برای مردم وقت بگذارند و با برنامه‌ریزی برای خدمت بیشتر به مردم و جامعه تلاش کنند از این رو مطالبات مردمی که مربوط به شورای اسلامی شهر می شود قطعا توسط تک تک اعضاء شورا دنبال خواهد شد تا روحیه نشاط و شادابی در شهروندان افزایش یافته و توسعه و آبادانی شهر رقم بخورد.

کد خبر 392954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.