پروانه ساختمانی برای برج‌های بلند مرتبه صادر نمی‌شود

سرپرست شهرداری فردیس با اشاره به نارضایتی اهالی شهرک دهکده فردیس از اشرافیت برج‌های مسکونی به املاک ویلایی، گفت: با توجه به این مهم مدیریت شهری برای اصلاح طرح تفضیلی شهرک دهکده اقدام کرد تا از این پس برای احداث برج های بلند مرتبه در اطراف این شهرک پروانه ساختمانی صادر نشود.

به گزارش ایمنا، مسعود نجفی از تصویب رعایت حریم شهرک دهکده فردیس در کمیسیون ماده پنج استان البرز خبر داد و اظهار کرد: با این اقدام موضوع اشرافیت پلاک‌های هم‌جوار شهرک دهکده فردیس به املاک ویلایی این شهرک منتفی می‌شود.

وی با بیان اینکه مساحت شهرک دهکده ۸۰ هکتار است، افزود: این شهرک یکی از مناطق با ارزش، قدیمی و دارای هویت و ارزش فنی فضای سبز است.

سرپرست شهرداری فردیس با اشاره به اینکه شهرک دهکده فردیس دارای ویژگی‌های خاصی است و یکی از مناطق باغ شهری استان به شمار می‌رود، اضافه کرد: این شهرک در دهه ۴۰ با تصویب کمیسیون ماده پنج استان و شورای‌عالی شهرسازی و معماری ساخته شده است و پلاک‌های آن نیز به صورت باغ شهری احداث شده تا فضای سبز موجود در شهرک دهکده حفظ شود.

نجفی به تصویب آخرین طرح تفضیلی شهر کرج در سال‌های پیش از انتزاع فردیس و وجود قطعاتی با مساحت نسبتا بزرگ در اطراف این شهرک اشاره کرد و گفت: این موضوع موجب احداث برج‌های مسکونی بالای ۱۰ طبقه اطراف شهرک دهکده شد که اشرافیت این برج‌ها به املاک ویلایی اهالی دهکده، نارضایتی مالکان آن‌ها را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: مدیریت شهری فردیس پس از انتزاع شهرداری برای برای اصلاح طرح تفضیلی شهرک دهکده اقدام کرد و از کمیسیون ماده پنج استان البرز درخواست شد تا در راستای کاهش سطح اشغال و طبقات ساختمان‌ها در بلوک‌های شهری اطراف شهرک دهکده اقدام شود.

سرپرست شهرداری فردیس عنوان کرد: با توجه به تصویب رعایت حریم شهرک دهکده در کمیسیون ماده پنج استان البرز از این پس در اراضی با عمق یک بلوک در اطراف شهرک دهکده، پروانه ساختمانی برای احداث برج مسکونی بلندمرتبه صادر نمی‌شود.

کد خبر 392952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.