پاسخ ترکیه به تحریم های آمریکا

حامی آکسوی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا در صورت اعمال تحریم های آمریکا به خاطر عملیات سوریه اقدامات متقابلی انجام خواهد داد.

به گزارش ایمنا، حامی آکسوی در پاسخ به بیانیه استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا درباره تدارک تحریم ها علیه ترکیه خاطرنشان ساخت مبارزه قاطعانه ترکیه با "سازمان های تروریستی" در شمال سوریه ادامه خواهد یافت و "هیچکس نباید شک داشته باشد که ما به هراقدامی علیه خود پاسخ خواهیم داد".

سخنگوی رسمی وزارت خارجه ترکیه افزود آنکارا درباره آغازعملیات خود در سوریه موسوم به چشمه صلح و اهداف آن بموقع به آمریکا اطلاع داده است.

پیشتر وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرده بود اگر ترکیه به پاکسازی های قومی در شمال سوریه پرداخته و در آنجا به تیراندازی های بی هدف به سوی افراد غیرنظامی بپردازد، مورد تحریم های ایالات متحده قرار خواهد گرفت.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز ۹ اکتبر از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. به گفته رئیس دولت این عملیات علیه حزب کارگران  کردستان، ممنوعه در ترکیه و داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) انجام می شود.

نظامیان ترکیه امیدوارند که بخش های مرزی را از شبه نظامیان کرد که انها را تروریست می نامند، پاکسازی نمایند و همچنین منطقه امنی ایجاد کرده و پناهندگان سوری را در آنجا مستقر کنند. آنکارا پیشتر اطلاع داده بود که در ترکیه تقریبا ۴ میلیون سوری هستند که کشور نمی تواند تا ابد آنها را نگه دارد.

بر اساس اطلاعات شبکه دولتی الخبریه سوریه، ارتش ترکیه به شهر داربسیه، مالکیه، کامیشلی در استان حسکه و شهر تل ابیض و عین عیسی در استان رقه حمله کرده است.  

آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه با واکنش کشورها و اشخاص سیاسی مختلف در جهان روبرو شده است.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که فدراسیون روسیه ، ایالات متحده آمریکا، انگلیس، آلمان ، فرانسه و ایتالیا را از آغاز عملیات نیروهای مسلح ترکیه "چشمه صلح" در شمال سوریه مطلع نموده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفت و گوی تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از وی خواست تا وضعیت را به گونه ای بسنجند تا به تلاش‌ها در راستای حل و فصل بحران سوریه لطمه وارد نشود.

به گزارش رسانه‌ها از جمله فرانسه عملیات نظامی ترکیه در سوریه را به شدت محکوم کرد و خواستار تشکیل نشست شورای امنیت شد.

منبع: اسپوتنیک

کد خبر 392948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.